۹ آذر: اعتصاب شرکت نوین صنعت رجا و ادامه اعتصاب رانندگان کامیون وکامیونداران

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۷۷

امروز نهم آذر ماه کارگران شرکت نوین صنعت رجا در اعتراض به سختی کار، نوع قراردادها، سطح نازل حقوقهایشان و تبعیض در پرداختی ها دست از کار کشیده و در محوطه شرکت تجمع کردند. از جمله کارگران اشاره میکنند که پاداش‌هایی که در دیگر شرکت‌ها به کارکنان داده می‌شود، به آنها پرداخت نمیشود. بعلاوه برای ساکت کردنشان به آنها برنج کرم زده دو سال مانده داده شد و آنها به این برخورد تحقیر آمیز اعتراض دارند. شرکت نوین صنعت رجا پیش‌تر جزیی از شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا بود و سال ۹۷ به‌عنوان یک شرکت مستقل در زمینه خدمات نگهداری و تعمیرات واگن‌های قطار آغاز به کار کرد و اکنون یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا وابسته به راه‌آهن است.

امروز همچنین اعتصاب رانندگان و کامیونداران دامنه اش به شهرهای بیشتری کشیده شد و علاوه بر مناطق گزارش شده قبلی کامیونداران فیروزکوه و مشهد نیز به اعتصاب پیوستند. این اعتصاب تا کنون اختلال زیادی در امر حمل محموله های پالایشگاه ها، مواد مورد نیاز کارخانجات ایران خودور و دیگر کارخانجات و اسکله های باربری ایجاد کرده است. شهرها و مسیرهایی که در آنها رانندگان کامیون در اعتصابند عبارتند از: فیروزکوه، مشهد، تهران، اصفهان، یزد، قم، جلفا به مرند، شیراز (پالایشگاه و دیگر نقاط)، کازرون، خرم آباد، کرمانشاه، اسلام‌آباد، شهرضا، همدان، غرب کشور (با پارک کامیونها در ورودی پارکینگ مرز سومار)، کامیون‌های حمل مواد و محصولات در ذوب آهن، شاهین شهر، شاپور و دیگر نقاط اصفهان، دهاقان، سقز، شرکت صنایع غذایی دینا (چی‌توز) کاشان، بومهن، کامیونداران معدن طلای موته اصفهان، مریوان، بندرعباس، تهران- آزادگان، مینودشت در استان، گلستان، سنندج، همدان، قروه، شهرضا، بزرگراه ساوه- ، قزوین، اسدآباد همدان، آزادراه خرم آباد – پل زال، ساوه، و اتوبان قزوین کرج، جاده گنبد و …

این اعتصابات تاثیر زیادی در کارکرد کل مراکز تولید و توزیع در سراسر کشور گذاشته و توجه گسترده ای را به خود جلب کرده و به گفتمان اعتصاب بیش از پیش دامن زده است. امروز همچنین پرستاران اعلام اعتصاب و اعتراض کرده بودند. و بنا بر خبرهای تا کنونی پرستاران بیمارستان الزهرا در تبریز و بیمارستان رفیده در تهران و پرستاران علوم پزشکی اصفهان دست به اعتصاب زده و تجمع کردند. در اصفهان پرستاران شعار میدادند:”این همه سال خیانت ننگ بر این وزارت”. باید وسیعا از این اعتصابات حمایت کرد و به آن پیوست. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ آذر ۱۴۰۱ُ، ۳۰ نوامبر۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *