۹ آذر: تداوم اعتراضات مردمی علیه جمهوری اسلامی

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۷۶

بدنبال باخت تیم فوتبال جمهوری اسلامی در شب گذشته مردم در محلات بسیاری از تهران و شهرهای مختلف در سراسر ایران جشن و شادی کردند و شهرهای بیشتری وارد تظاهرات و اعتراضات شدند. حکومت بدنبال این بود که حول و حوش برد تیم فوتبال همچون مورد قبل جنجال راه بیندازد و فضای اعتراضات را تحت الشعاع قرار دهد، اما با این باخت سرش به سنگ خورد و مردم در واقع شکست جمهوری اسلامی را جشن گرفتند.

جمعیت زیادی در شهرهایی مثل سنندج، سقز، بوشهر، زاهدان، همدان، یاسوج، پاوه، اهواز، مشهد، تبریز، آبادان و محلاتی از تهران و همچنین شماری از دانشجویان دانشگاه شریف طرشت ۳ شبانه به خیابان ریختند و رقصیدند و آتش بازی کردند و شعار دادند و تا پاسی از شب در خیابان ماندند. در سراسر ایران شب گذشته فریاد مرگ بر دیکتاتور بلند شد و از خراسان تا خوزستان و سیستان و بلوچستان، از آذربایجان تا کردستان و تهران و استان مرکزی مردم جشن گرفتند و شادی کردند. همچنین مردم با فریاد “۱۴ آذر فراموش نشه” قرار و مدار اعتراضات سراسری برای روزهای چهاردهم تا شانزدهم را گذاشتند.

امروز نهم آذر نیز اعتراضات مردمی به شکلهای مختلف ادامه یافت. در انزلی مراسم خاکسپاری مهران سماک جوان ۲۷ ساله با شرکت وسیع مردم و شعار دادن علیه حکومت برگزار شد. مهران سماک همین شب گذشته هنگام جشن مردم برای شادی از باخت تیم جمهوری اسلامی با شلیک مستقیم گلوله آدمکشان جمهوری اسلامی جان باخت. مراسم خاکسپاری او تحت تدابیر شدید امنیتی با حضور سرکوبگران حکومت برگزار شد اما مردم با فریاد “مرگ بر دیکتاتور”، “امسال سال خونه، سید علی سرنگونه”، عزم خود را برای سرنگونی این حکومت جنایتکار ابراز کردند. در سقز امروز دانش آموزان یک مدرسه به خیابان آمدند و باخت تیم جمهوری اسلامی را جشن گرفتند و بساط رقص و شادی برپا کردند. در تهران در یکی از مدارس دانش آموزان جمع شدند و شعار “فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی” را سر دادند ودر مدرسه ای در قصردشت تهران دانش آموزان به خیابان آمدند و شعار مرگ بر دیکتاتور دادند. همچنین در مشهد جوانان به دفتر یک قاضی جنایتکار حکومت و در بندرعباس به حوزه بسیج محله جعفری کوکتل زدند و آنرا به آتش کشیدند.

امروز در دزفول در حالیکه مردم باخت تیم فوتبال جمهوری اسلامی را جشن گرفته بودند نیروهای سرکوب بسوی آنها تیراندازی کردند. جوانان در این شهر با خشم بنر سپاه را آتش زدند. امروز همچنین در یزد مردم به نشانه اعتراض، مسیر راه آهن یزد که اصلی ترین مسیر تردد قطارهای باربری و مسافربری است را مسدود کردند و در نتیجه قطارها متوقف شده و با تاخیر زیاد حرکت کردند. در این شهر مردم همچنین نمادهای جمهوری اسلامی را پایین کشیدند. امروز در اصفهان نیز بار دیگر کشاورزان در اعتراض به وضع بد معیشتی، مساله حقابه و خلف وعده ها در مقابل اداره آب منطقه‌ای این شهر تجمع کردند. گسترش اعتصابات کارگری در کنار اعتراضات خیابانی موجب دلگرمی مردم شده است.

امروز گوهر عشقی مادر ستار بهشتی در اقدامی جالب در حالیکه عکس ستار را بدست گرفته بود در کلیپی ویدئویی میگوید:”کارگرانی که اعتصاب کردند تا پای جون باهاشون هستم، همشون ستارهای من هستند”. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ آذر ۱۴۰۱، ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *