اقرار فرماندهان بسیج به شکست همه جانبه حکومت

فایل صوتی نشست محرمانه فرماندهان بسیج اعتراف صریح و همه جانبه شکست حکومت در مقابل انقلاب مردم است. در این فایل صوتی که توسط گروه هکری بلک ریوارد منتشر شده است، قاسم قریشی جانشین فرماندهی بسیج در نشست با مدیران رسانه های نزدیک به سپاه و بسیج صریحا اعتراف میکند که سرکوب ها، فعالیت های رسانه ای حکومت، توطئه های آنها و تاکتیک ها و سیاست های آنها برای منحرف کردن اعتراضات از جمله در زمینه مسابقات فوتبال، در مقابله با انقلاب شکست خورده است. افشای این فایل نیز خود شکست دیگری برای حکومت و افشای ناتوانی ها،‌ نگرانی ها و توطئه های آنها و نیز ضعف و درماندگی در محفوظ نگهداشتن جلسات فوق محرمانه آنها است.

در این جلسه مدیران رسانه‌های همسو با سپاه و بسیج میگویند: «اخبار خوبی درباره وضعیت نیروهای ناجا نداریم. خسته شده‌اند و خیلی ناراضی‌اند. به ویژه با این وضعیتی که سیستان پیش آمد» و از خامنه‌ای نقل قول میشود که به اشتری فرمانده نیروهای انتظامی گفته است به نیروهای خود بگویید که «یک وقت خود را نبازند». حاضرین در این نشست میگویند اعتصابات در روزهای ۲۴ تا ۲۶ آبان امسال در ۲۱ استان جریان داشته و بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بازارها و مغازه ها در اعتصاب بوده اند. آنها همچنین ازگستردگی اعتراضات، ابعاد اعتصاب و تجمع در دانشگاهها، حمله به پایگاهها و حوزه های بسیج و دفاتر امام جمعه ها، عمامه پرانی ها و فحاشی به مقامات، «کشف حجاب دومینووار هنرمندان و بازیگران» و ترس دولت از مقابله با آنان اظهار نگرانی میکنند. از قول شمخانی نیز این نگرانی مطرح میشود که ۷۰ درصد مردم معتقدند وضعیت اقتصادی به افول میرود و از قول خامنه ای گفته میشود که از سکوت اعضای مجمع تشخیص مصلحت و عدم همراهی شان با حکومت گلایه کرده است. حاضرین در این نشست به این شکست ها اعتراف میکنند و اظهار نگرانی میکنند اما از رسانه‌های حاضر در جلسه خواسته میشود که اعتراض‌ها را پایان یافته اعلام کنند و بگویند که «همه چیز بر وفق مراد است»! اما این سیاست تبلیغاتی حکومت نیز تاکنون نتیجه ای جز افشای بیشتر مقامات حکومت ببار نیاورده است.

اقرار جانشین فرماندهی بسیج و دیگر حاضرین در این جلسه محرمانه برای مردمی که خود در کوران انقلاب قرار دارند اطلاعات تازه ای ندارد. اهمیت مساله در اقرار سرکوبگران به شکست آنها و تاثیرات این اقرارها روی مزدوران حکومت و تشدید خستگی و نارضایتی آنها است.

علنی شدن مباحث این جلسه ضعف و زبونی حکومت و قدرت انقلاب و پیشروی مردم در مقابل حکومت را بار دیگر به نمایش میگذارد. اگر نتیجه ای از افشای این جلسه باید گرفت، اعتماد بنفس بیشتر، اعتماد مردم به قدرت انقلابی خود و به میدان آمدن بخش های بیشتر مردم است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ آذر ۱۴۰۱، ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *