محاکمه کودکان باید فوراً متوقف شود! کودکان زندانی باید فورا آزاد شوند!

بنا به اطلاع کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شدگان، ۱۰ کودک زیر ۱۸ سال، چهارشنبه ۹ آذر در شعبه یک دادگاه انقلاب کرج محاکمه خواهند شد. برخی از این کودکان به محاربه، افساد فی‌الارض و قتل متهم شده اند. تاکنون اسامی بیش از ۶۰ کودک زیر ۱۸ سال که پرونده قضایی برای ‌‌آنان تشکیل شده با جرائم نخ‌نما و پاپوش دوزی‌های همیشگی جمهوری اسلامی علنی شده است. تمامی این کودکان از داشتن وکیل تعیینی محروم ‌اند و قرار است وکلایی که مورد تایید قوه قضاییه هستند به اصطلاح از آنان دفاع کنند.

دستگیری‌ و بازداشت‌ همه این کودکان، با خشونت شدید همراه بوده است. برخی از بازداشت شدگان در حالیکه مجروح بوده‌اند و نیاز به رسیدگی فوری پزشکی داشته‌‌اند به جای اعزام به بیمارستان به زندان برده شده‌اند. تعدادی در حمله شبانه ماموران مسلح به منازل، همراه با ایجاد رعب و وحشت، شکستن درب منزل، بازداشت شده‌اند که عملاً مصداق کودک ربایی است. کودکان دستگیر شده در زمان بازداشت، مورد شکنجه‌ روانی و بعضا مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. کودکان مجروح از دارو و درمان محروم بوده‌اند. محل و نهاد بازداشت کنندهٔ ‌آنان اساساً نامعلوم است. بسیاری از بازداشت‌شدگان به آزار و اذیت اعضای خانواده‌ تهدید گردیده‌اند.

این محاکمات و پرونده سازیها برای کودکان جزئی از سیاستهای جنایتکارانه و سرکوبگرانه رژیم کودک کش جمهوری اسلامی است که از جانب مردم پاسخ کوبنده ای خواهد گرفت.

حکومت جنون و جنایت اسلامی در لبه پرتگاه است! به خیال خود می‌خواهد مردم را مرعوب کند و بترساند! خیزش انقلابی مردم بساط این دادگاه‌ها و احکام ضد بشری‌اش را بر سر این حکومت خراب خواهد کرد و دستگاه خونریز قضائی را به غلط کردن خواهد انداخت. اتحاد و همبستگی باشکوه مردم بسرعت طومار این دادگاه‌‌ها را برخواهد چید!

مردم آزادیخواه و انقلابی
از همه شما، از نهادها و فعالین مدافع حقوق کودکان، از تشکل‌های معلمان، از دانشجویان و کلیه تشکل های مردمی، از وکلا و نویسندگان، چهره های شناخته مردمی و همه مردم شجاع و آزادیخواه می خواهیم که دستگیری و برگزاری دادگاه برای کودکان را محکوم کنند و با سازمان دادن وسیعترین اعتراضات مانع احکام ضد بشری ‌آن شوند. با تجمع اعتراضی مقابل بی‌دادگاه شعبه یک در کرج، خانواده های این کودکان را همراهی کنید. نشان دهید که همه این کودکان، فرزندان همه ما مردم خشمگین و جان به لب آمده اند. خانواده این کودکان وسیعاً باید مورد حمایت همه جامعه قرار بگیرند.

تمامی کودکان دستگیر شده، باید بدون درنگ و بدون هیچ قید و شرطی از زندان آزاد شوند. همه عاملین و آمرین سرکوب و کشتار کودکان و شکنجه گران آنها باید دستگیر و محاکمه شوند. این حکومت کودک کش را به زیر خواهیم کشید!

حزب کمونیست کارگری ایران
۸ آذر ۱۴۰۱- ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *