۸ آذر: تظاهرات و شادی مردم بعد از باخت تیم جمهوری اسلامی

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۷۴

اعتراضات شبانه آغاز شده است. امشب بازی فوتبال ایران و آمریکا به موضوع قرار و مدار های مردم برای ریختن به خیابانها و سردادن شعارهای مرگ بردیکتاتور تبدیل شده بود. قبل از شروع بازی در ولیعصر تهران جمعیت زیادی به خیابان آمده و شعار “توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه” و مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در متروی تهران نیز شعاردهی جریان داشت. در سقز نیروهای سرکوب در خیابان به حرکت در آمده و مانع تجمعات مردم شدند. در ارومیه مردم به خیابان آمده و آتش به پا کرده بودند. در پردیس کرمانشاه مردم خود را آماده تظاهرات شبانه میکردند و در و روانسر فریاد مرگ بر دیکتاتور از منازل و بامها سرداده شد. در ماهدشت کرج نیز جوانان بسوی دفتر امام جمعه کوکتل پرتاب کردند. امشب در هفت حوض نارمک تهران مردم از خانه ها و بامها شعار خامنه ای قاتله ولایتش باطله را سر دادند.

بعد از اولین گل آمریکا به تیم ایران جشن و خوشحالی ها در خیابان آغاز شد. مردم در سنندج با پخش صدای بلند موزیک و فریاد زدن ابراز شادی کردند بعد هم به خیابان آمدند و با برپا کردن آتش راهبندان کردند. بعد از اتمام بازی فوتبال و باخت تیم جمهوری اسلامی سوت زدن و شعار دادن و شادی کردن در محلات مختلف تهران از جمله در اکباتان، مختاری، باغ فیض، عبدل آباد، فلاح، ابوذر، پیروزی، میدان امام حسین، اشرفی، امیر آباد، یوسف آباد، نبردشمالی، پونک، تهرانپارس، سعادت آباد، قلعه حسن خان، صادقیه، مشیریه، نازی آباد، جمهوری و چیتگر و شهرهای مختلفی چون سقز، مشهد، ثلاث باباجانی، جاده ساوه گلستان، تبریز، پاوه، شاهین شهر، سر پل ذهاب، اسلام اباد غرب، قزوین، کرمانشاه، اصفهان، ارومیه، شیراز، اهواز، بندرعباس، بیجار، چهارمحال بختیاری، قائمشهر، کرج، جوانرود، مریوان، دزفول، ایوانغرب، گوهر دشت، زنجان، خرم آباد، مهاباد، و اراک و شهرهای دیگری به پا شد. در چیتگر مردم با شعار “ای رهبر وامانده قبرت شده آماده” به خیابان آمدند و شادی کردند. در سقز و مریوان و قزوین مردم آتش بازی راه انداختید و باخت ایران را جشن گرفتند و فریاد شادی شان بلند شد و در اراک فریاد مرگ بر دیکتاتور، و مرگ بر جمهوری اسلامی طنین انداز شد.

در قلعه حسن خان و بلوار فردوس در صادقیه جوانان بیرون آمدند و شادی کردند و شعار دادند و خودرو ها با بوق زدن ممتد ابراز شادی کردند. در پونک تهران مردم با شعار توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه به خیابان آمدند و راهبندان کردند. در محمدشهر کرج مردم بیرون ریختند و با بوق زدن خوشحالی و پخش شیرینی و شعار مرگ بر دیکتاتور شادی کردند. در مارلیک، گلشهر و کمالشهر کرج نیز مردم به خیابان آمده بودند. در خیابان اشرفی اصفهان و خرم آباد مردم به خیابان آمده و با بوق ممتد و شعار دهی نفرت خود از جمهوری اسلامی را ابراز میکردند. در اهواز نیز مردم به خیابان آمدند و با فریاد و سوت زدن و شعار مرگ بر دیکتاتور باخت تیم ایران را جشن گرفتند. در گوهردشت کرج هم ترافیک و بوق و شادی مردم بر پا شد. در مهاباد نیز مردم به خیابان آمده و با خودروهایشان بوق میزنند و شادی میکردند. در زنجان مردم به خیابان آمده و زن و مرد رفصیدند و شادی کردند. در جوانرود مردم با فریاد شعارهایشان به خیابان آمدند و شادی کردند.

گفتنی است که پرستاران برای فردا فراخوان به تجمعات سراسری داده اند و فراخوانهایی از سوی جوانان محلات و دانشجویان در شهرهای مختلف برای اعتراضات و اعتصابات سراسری برای روزهای ۱۴ ؛ ۱۵ ؛ ۱۶ آذر در شهرهای سراسر کشور داده شده است. انقلاب با قدرت به جلو میرود. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ آذر ۱۴۰۱، ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *