۸ آذر: از فراخوان پرستاران به اعتصاب و تجمع روز ۹ آذر حمایت میکنیم

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۷۳

پرستاران برای روز ۹ آذر به مناسبت روز پرستار فراخوان به اعتصاب سراسری و برگزاری تجمعات اعتراضی داده اند. از این فراخوان باید وسیعا حمایت کرد و به آن پیوست. گفتنی است که امروز هشتم آذر نیز پرستاران در بیمارستان الزهرا در اصفهان و تهران و همچنین در بیمارستان خمینی دست به اعتصاب زدند و تجمع اعتراضی بر پا کردند.  پرستاران طی بیانیه ای خواستهای فوری خود را در هفت بند اعلام کرده اند که عبارتند از:

۱. پایان دادن به صدمه زدن به هموطنانمان و گوش فرا دادن به نیاز‌های آنان

۲. پایان دادن به دخالت‌های بیجای نظامی در روند درمان بیماران

۳. پایان دادن به حضور فیزیکی و گسترده لباس شخصی‌ها

۴. پایان دادن به استفاده از آمبولانس‌ها به عنوان وسیله انتقال مجروحین به بازداشتگاه‌ها

۵. عذرخواهی و مقامات دولتی و مجازات تمامی افرادی که به هر نحوی مربوط هستند به کشتار کودکانمان، به کشتار جوانانمان، به پزشکان و پرستاران و کادر درمان آسیب دیده و زندانی

۶. به خاطرعدم رسیدگی به سیاست افشای مشخصات شخصی بیماران به نیروهای امنیتی در نتیجه دستگیری و محرومیت بخش عمده‌ای از مجروحین و صدمه دیدگان اعتراضات به حق مردمی اخیر از امکانات درمانی.

۷. جبران کمبود شدید و بحران دارو و امکانات درمانی

پرستاران همچنین در بیانیه خود با اعلام تحریم “هفته پرستار” حکومتی که امروز هشتم آذر اولین روز آن بود برای فردا نهم آذر فراخوان به اعتراض سراسری داده و  بر آزادی فوری بازداشت شدگان تاکید کرده اند. پرستاران  اعلام کرده اند که اگر به خواستهای اعلام شده آنها پاسخ داده نشود به اعتصابات سراسری خواهند پیوست.  گفتنی است که حکومت به بهانه‌ نزدیکی روز پرستار و فضای شدید اعتراضی در میان پرستاران، مبالغی را علی‌الحساب به حساب آنان واریز کرده‌است و پرستاران اعلام کرده اند که این پول ربطی به طلب آنها بابت تعرفه گذاری های واقعی ندارد.   

حزب کمونیست کارگری از خواستهای پرستاران کاملا حمایت میکند و بر اعتصابات سراسری کارگری بعنوان گامی در راستای فلج اقتصادی حکومت و کنترل آن بر اداره جامعه و تقویت انقلاب زن زندگی آزادی تاکید میکند. اعتصابات سراسری رانندگان کامیون وکامیونداران قدم اولیه ای در این راستا و اولتیماتوم از سوی پرستاران و دیگر بخش های کارگران برای اعتصابات سراسری حرکت در این جهت است.  

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ آذر ۱۴۰۱ُ، ۲۹ نوامبر۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *