۸ آذر: انقلاب در هفتاد و پنجمین روز

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۷۲

اعتراضات مردمی در اشکال مختلف در خیابان و به شکل اعتصابات ادامه دارد. یک حرکت اعتراضی مهم امروز تجمع مجدد خانواده های دستگیرشدگان در مقابل زندان اوین بود. نکته جالب پذیرایی مردم با چای و نوشیدنی از خانواده ها و اعلام همبستگی با آنها بود. مقابل همه زندانها و بازداشتگاهها را به محل تجمعات بزرگ خود برای آزادی تمامی دستگیر شدگان تبدیل کنیم. وسیعا به تجمعات خانواده ها بپیوندیم و با آنها اعلام حمایت کنیم. با قدرت تجمعات میتوان در زندانها را گشود .

دانش آموزان فعالانه صف انقلاب را جلو میبرند. امروز در مدرسه ای در اردبیل دانش آموزان جمع شده و شعار میدادند: “اگه باهم یکی نشیم یکی یکی تموم می‌شیم”. در مدرسه ای در سنندج دانش آموزان بعد از تعطیلی از مدرسه شعارهای “مرگ بر دیکتاتور”، “زن، زندگی، آزادی”، “توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه” را سردادند. در مدرسه ای در دهلران دانش آموزان دبیرستانی دخترانه با برداشتن حجاب و چرخاندن آن بر روی سرشان و شعار زن زندگی آزادی اعتراض خود را به ورود یک آخوند به مدرسه ابراز کردند. دانشجویان دختر و پسر در دانشکده ادبیات علامه طباطبایی دراعتراض به تفکیک جنسیتی در سلف با هم نشسته و غذا را صرف کردند. امروز همچنین در کوهدشت جوانان بسوی یک پایگاه بسجی کوکتل زدند. در بندرعباس تراکت‌هایی با مضمون”توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه” را بر خیابانها نصب کردند. شب گذشته نیز در اتوبان نیایش جوانان یک بنر حکومتی، در اهواز مجسمه خمینی، در بوشهر یک بیلبورد حکومتی و در سقز محل یکی از نیروهای سپاه ، را آتش زدند. گزارشاتی از فراخوانهای سراسری به تجمعات از سوی جوانان محلات و دانشجویان در شهرهای مختلف منتشر شده است. برای تقویت انقلاب باید اعتراضات و تجمعات را به شهرها و مناطق هر چه بیشتری گسترش داد.

یک خبر مسرت بخش امروز آزادی وریا غفوری این فوتبالیست معترض و محبوب بود. وریا غفوری عضو تیم فوتبال خوزستان زیر فشار اعتراضات جامعه و کارزاری جهانی آزاد شد. او با قرار وثیقه آزاد شده است. باید پرونده های تشکیل شده برای او و همه دستگیر شدگان لغو شود و دور انداخته شود. وریا صدای اعتراض مردم بود. و از آن روز که با پیراهن”دختر آبی” وارد زمین شد، از درد مردم آبادان گفت. گفت که وقتی حرف از مسائل مدنی است، برای من فوتبال اولویت ندارد. با این سخنان او خشم حکومتیان را بر انگیخت. او به جرم تبلیغ علیه نظام ، توهین به رهبری، به مجلس و تیم ملی خریداری شده فوتبال جمهوری اسلامی و همکاری با رسانه های غربی در سوم آذر بازداشت شد.. با قدرت انقلاب همه بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی را آزاد میکنیم.

همبستگی ها با انقلاب ایران گسترده است. تاکنون دهها اتحادیه کارگری بزرگ جهانی و در سطح کشورها ، نهادهای مدافع حقوق بشر و شخصیت ها و سلیبریتی های جهان از انقلاب زنانه ایران اعلام حمایت کرده ند. یک نمونه اخیر و جالب آن فراخوان به تجمع دانشگاهیان در بیش از ۱۵۰ دانشگاه از سرتاسر دنیا در همبستگی با خیزش مردم ایران در روز چهارشنبه ۳۰ نوامبر است. در فراخوان این تجمع گفته شده است که : “به تجمعی در نزدیکی خود بپیوندید”

از سوی دیگر زیر فشار اعتراضات مردمی وهمبستگی های جهانی دولتها و مقامات و نهادهای دولتی نیز نسبت به انقلاب ایران واکنش نشان داده و نقض حقوق بشر را محکوم میکنند. یک گفتمان در این میان اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل است که درخواست آن به پیشنهاد دولت آمریکا به این بخش سازمان ملل متحد برده شده است و در مورد این موضوع یعنی اخراج یا ماندن جمهوری اسلامی در این کمیته در چهاردهم دسامبر تصمیم گیری خواهد شد. جمهوری اسلامی این حکومت ضد زن و آپارتاید جنسی به‌تازگی دوره عضویت ۴ ساله خود را در این کمیسیون ۴۵ عضوی آغاز کرده است. از سوی دیگر پارلمان فرانسه روز دوشنبه با تصویب قطعنامه ای به اتفاق آرا بار دیگر از اعتراضات مردم ایران حمایت کرد. این قطعنامه از دولت‌های اروپایی خواستار فشار بیشتری روی جمهوری اسلامی برای تحقیق در خصوص قتل “مهسا امینی»” شده است.. حکومت اسلامی باید از تمام های نهادها و مراجع بین المللی اخراج شود و سفارتخانه هایش در تمام کشورها بسته شود. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ آذر ۱۴۰۱، ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *