۷ آذر: اعتصاب رانندگان کامیون در شهرهای مختلف، اعتصاب در سیف خودرو، نساجی مطهری

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۶۷

کارگران سیف خود رو به اعتصاب خود ادامه میدهند. امروز هفتم آذر کارگران سیف خودرو خودروسازی مرتب در اعتراض به تعویق پرداخت ۹ ماه دستمزد و سطح نازل حقوقهایشان وارد سومین روز اعتصاب خود شدند. کارگران با تجمع از جمله شعار میدهند: “کارگر داد بزن، حقتو فریاد بزن”، و ” وعده‌وعید نمی‌خوایم ما حقمونو می‌خوایم” . سیف خودرو در کیلومتر ۲۰ جاده مخصوص کرج واقع است.

در این روز همچنین رانندگان کامیون و کامیونداران بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده به اعتصابات سراسری، برای سومین روز در اصفهان، قزوین، شیراز، کاشان، بندر عباس و منطقه شاپور اصفهان و لرستان و خوزستان دست از کار کشیدند و اعتصاب کردند. رانندگان کامیون سلفچگان در استان قم، هاب ترانزیتی کشور و شهرضا نیز در این روز به اعتصاب پیوستند. رانندگان کامیون و کامیون داران به وضع بد معیشتی، شرایط دشوار کاری ، دریافتی های ناچیزو بی تامینی،‌ فشار مافیای حمل و نقل،‌ دزدی ها و اختلاسها، جاده های نا امن که هر روز قربانی میگیرد اعتراض دارند و قبلا نیز در رابطه با این خواستها اعتصاباتی داشته اند. مبارزات متحدانه رانندگان کامیون و کامیونداران نمونه های درخشانی از اعتصابات متحد سراسری را به نمایش گذاشته است.

امروز همچنین کارگران شرکت نساجی مطهری واقع در کیلومتر ۱۵ جاده قزوین به بوئین زهرا در اعتراض به وضع بد معیشتی و نداشتن امنیتی شغلی دست به اعتصاب زدند. حدود هفتصد کارگر در این شرکت به کار اشتغال دارند. این کارگران قبلا نیز علیه اخراجها دست به اعتراضاتی زده اند.

اعتصابات سراسری کارگری قدرت بخش اعتراضات خیابانی است. اعتصابات سراسری بویژه در مراکز کلیدی ای چون نفت و بخش خدمات و بخشهای حمل و نقل انقلاب مردم برای سرنگونی حکومت اسلامی را قدرت می بخشد. با پیشروی های انقلاب زمینه بیش از پیش برای اعتصابات سراسری فراهم شده است و باید وسیعا ابزار اعتصاب را بدست گرفت. ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات در محیط های کار و برپایی صندوق های اعتصاب در همه این مراکز قدمهای مهمی در این جهت است. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ آذر ۱۴۰۱ُ، ۲۸ نوامبر۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *