۵ آذر: اعتراضات شبانه،‌ بیانیه معلمان بانه و سه تشکل کارگری

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۶۲

در هفتاد و دومین روز انقلاب زن زندگی آزادی، اعتراضات شبانه و شعاردهی ها از منازل امروز نیز در مناطقی از تهران از جمله تهرانپارس، صادقیه، شهرک غرب، ستارخان، یوسف آباد، شاهین جنوبی، تهرانسرا، و همچنین شهرهای دیگر همچون گلشهر کرج، مشهد، بیرجند، الیگودرز، پلدختر، اراک، رشت، اصفهان جریان دارد. مردم شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای سر میدهند. در پلدختر جوانان به مرکز تبلیغات اسلامی و در مشهد به پایگاه دیگری از بسیج کوکتل زدند. در بیرجند و اراک نیز یک بنر حکومتی را مردم به آتش کشیدند. در رشت نیز جوانان بنر “زنده باد آزادی زن، زنده باد کردستان” را در خیابان نصب کردند.

در این تظاهرات ها مردم شعار میدادند:” امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه” ،”مرگ بر دیکتاتور”، ” اینهمه سال جنایت ننگ بر این ولایت”، “کردستان، زاهدان، چشم و چراغ ایران”، ” هیز تویی هرزه تویی زن آزاده منم”، و ” جوانرود کردستان چشم و چراغ ایران”.

امروز علاوه بر کامیون‌داران استان لرستان و خوزستان، کامیونداران در سقز نیز برای دومین روز اعتصاب کردند. همچنین علاوه بر شهرهای کردستان در کرمانشاه نیز کسبه و بازار کار را تعطیل کردند. همچنین جمعی از معلمان بانه تجمع کرده و بیانیه ای در محکومیت سرکوبگری های حکومت و همبستگی با اعتراضات مردم منتشر کردند. این معلمان دربیانیه خود خواستهایی از جمله آزادی فوری تمامی بازداشت شدگان، توقف سرکوب ها و خشونتها، حفظ حرمت و امنیت مدارس از جانب نیروهای امنیتی، را مورد تاکید قرار دادند. بعلاوه سه تشکل کارگری به اسامی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری و گروه اتحاد بازنشستگان طی بیانیه ای حمایت خود را از مبارزات مردمی اعلام داشتند. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:” ما امضا کنندگان ضمن ابراز همدردی با جانباختگان راه آزادی و برابری در کردستان و تمامی شهر های ایران، کشتار و نسل کشی را تحت هر عنوان و به هر بهانه ای محکوم می کنیم. کارگران و زحمتکشان، فرودستان و تمامی مزد بگیران تحت ستم و استثمار در ایران هیچ منفعتی با دولت های سرکوبگر و غارتگر ندارند. منفعت ما یک منفعت جمعی است. کارگران و زحمتکشان کردستان، خواهران و برادران ما هستند. ما درد مشترک داریم، ما کارگران مخالف هر نوع ستمی هستیم. ستم ملی، ستم جنسیتی، و… و در نهایت مخالف استثمار می باشیم.”. این تشکلها در بیانیه خود خواستار خروج فوری همه نیروهای مسلح سرکوبگر از کردستان و تمامی شهر های کردنشین و آزادی بی قید شرط همه زندانیان و دستگیر شدگان شدند. و یاد تمامی جانباختگان را گرامی داشتند.

امروز همچنین مراسم یادبود مهران بصیر توانا ورزشکار ۲۹ ساله هنرهای رزمی که در ۲۵ آبان در صومعه سرا به قتل رسید در فومن برگزار شد. مهران سه روز در کما بود و در ۲۸ آبان جان سپرد و فردای آن روز در جو سنگین امنیتی به خاک سپرده می‌شود. تجمع کنندگان با شعار مرگ بر دیکتاتور و کف زن و شعار زن، زندگی، آزادی خشم و نفرت خود را از حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی اعلام داشتند. در مهاباد نیز مراسم یادبود شمال خدیری پور با شرکت وسیع مردم برگزار شد. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ آذر ۱۴۰۱، ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *