کارگران پتروشیمی ها باز هم دست به اقدام مشترک زدند

wpi-Logo

روز سه شنبه ۶ بهمن ماه، کارگران و کارکنان پتروشیمی های ماهشهر، عسلویه و هلدینگ خلیج فارس در اعتراض به خصوصی‌سازیها و عدم تحقق سایر مطالباتشان در مقابل ساختمان مجلس دست به تجمع اعتراضی زدند. روز دوشنبه نیز این کارگران در مقابل ساختمان وزارت نفت تجمع کرده بودند. کارگران تجمع کننده در مقابل مجلس به نمایندگی از طرف ۷۰۰۰ کارگر پتروشیمی ها به تهران آمده اند. تجمعات پی در پی کارگران پتروشیمی ها نمایندگان مجلس را وادار کرد امروز در جمع کارگران حاضر شوند و قول رسیدگی به خواست های کارگران بدهند.

لازم به توضیح است که روز ۲۷ دیماه نیز  ۳۰۰ نفر از کارگران پتروشیمی های اراک، تبریز، اصفهان و پتروشیمی امیرکبیر در ماهشهر در اقدامی مشترک دست به تجمع اعتراضی در مقابل وزارت نفت در تهران زدند و به نمایندگی از جانب هزاران نفر از همکاران خود خواهان پیگیری خواست های خود شدند.

اعتراضات متحد و مشترک هزاران کارگر پتروشیمی از شهرهای مختلف کشور، یک پیشروی قابل توجه در جنبش کارگری محسوب میشود. در هفته های گذشته کارگران چندین معدن نیز دست به تجمع متحدانه زدند. اقدامات مشترک کارگران از مراکز و شهرهای مختلف نشانه رشد سازمانگری در میان کارگران است که بویژه با استفاده از شبکه های اجتماعی و تماس های گسترده تر کارگران با یکدیگر حاصل شده است و با توجه به خواست ها و مشکلات مشابه کارگران بسیاری از واحدهای تولیدی در سطح کشور میتواند به الگویی برای همه مراکز کارگری تبدیل شود و جنبش کارگری را قدم بزرگی بطرف مبارزات سراسری و متحد سوق دهد.

حزب کمونیست کارگری، کارگران در سراسر کشور را به اقدامات متحدانه با حضور اعضای خانواده های خود فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ بهمن ۱۳۹۴، ۲۶ ژانویه ۲۰۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *