zendan

کارزاری سه هفته ای در دفاع از کارگران زندانی در ایران

zendan
دستگیری و فشار بر رهبران کارگری یک سیاست دائمی رژیم اسلامی است. جمهوری اسلامی رهبران و فعالین کارگری را دستگیر میکند تا جلوی پیشروی و سازمانیابی مبارزات کارگری را بگیرد و جنبش کارگری و کل جامعه را عقب براند. اکنون این فشارها تشدید یافته است. کارگر را بخاطر عضویتش در تشکلهای کارگری زندانی میکنند و بخاطر ابراز وجود سیاسی اش به او حکم زندان میدهند.
جمهوری اسلامی کارگر معترض را دستگیر میکند و زیر انواع فشارها قرار میدهد تا توده کارگران را از اعتراض کردن پشیمان کند۔ بسیاری از کارگران زندانی در زیر شکنجه های رژیم اسلامی و شرایط بد زندان، به بیماریهای مختلفی مبتلا شده و حتی بعضا در مواردی چون رضا شهابی، محمد جراحی، رسول بداغی وضعیت جسمانی نگران کننده ای پیدا کرده اند۔ این ها همه بخشی از فشار و شکنجه زندانیان سیاسی در زندانهای جمهوری اسلامی است. زیر همین فشار ها تا کنون زندانیانی جان خود را از دست داده اند. نمونه اخیر آنها قتل افشین اسانلو در زندان رجایی شهر است که بخاطر شکنجه های شدید درون زندان دچار ایست قلبی شد و جان سپرد.
باید فعالانه برای آزادی همه کارگران زندانی و تمام زندانیان سیاسی مبارزه و تلاش کنیم۔
از اول سپتامبر بمدت سه هفته کارزاری سه هفته ای برای آزادی کارگران زندانی به فراخوان سازمانهای مختلف سیاسی برگزار میشود و روز شنبه ۲١ سپتامبر در برخی از کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی و استرالیا میتینگ ها و آکسیون های اعتراضی برپا میشود. “کمپین برای آزادی کارگران زندانی” از همه مردم آزاده میخواهد که به این کارزار بپیوندند. ما همچنین از همه سازمانهای کارگری در سراسر جهان خواستار حمایت و پشتیبانی هستیم و برای جلب حمایت آنان تلاش میکنیم.
در حال حاضر تعدادی از فعالین و رهبران کارگری از جمله رضا شهابی با ۴سال حکم زندان و ۵ سال محرومیت از فعالیت اجتماعی، محمد جراحی با ۵ سال حکم ، شاهرخ زمانی با ۱۱ سال حکم، پدرام نصرالهی با ۱۹ ماه حکم، رسول بداغی با ۶ سال حکم، بهنام ابراهیم زاده با ۵ سال حکم و عبدالرضا قنبری و محمد محمدی با وضعی بلاتکلیف در زندانند. همچنین کارگرانی چون وفا قادری، خالد حسینی، شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا از فعالین کارگری در شهر سنندج احکام زندان گرفته و در خطر دستگیری قرار دارند. این درحالیست که رژیم اسلامی با احضار هر روزه فعالین و رهبران کارگری به دادگاههایش، آنها را زیر فشار و تهدید قرار میدهد که از عضویت در تشکلهایشان استعفا دهند و آنها را بخاطر مبارزاتشان مورد بازجویی و محاکمه قرار میدهد. از جمله این کارگران را بخاطر ابراز وجود سیاسی خود و دادن بیانیه در حمایت از مبارزات کارگری به دادگاه احضار نموده است.
با پیوستن به این کارزار سه هفته ای صدای اعتراض کارگران زندانی و زندانیان سیاسی در سطح جهانی باشیم. خواستار آزادی کارگران زندانی و زندانیان سیاسی از زندان شویم. خواستار متوقف شدن فشار بر روی فعالین و رهبران کارگران شویم و از خواستهای پایه ای و برحق کارگران حق تشکل، حق اعتصاب، حق برپایی تجمعات اعتراضی و آزادی بدون قید و شرط بیان کارگران و کل جامعه حمایت و پشتیبانی کنیم.
۹ شهریور ۱۳۹۲، ۳۱اوت ۲۰۱۳
Shahla_daneshfar@yahoo.com
Bahram.Soroush@gmail.com
http://free-them-now.blogspot.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *