اجازه ندهیم یک نفر را هم اعدام کنند!

قاتلان حاکم پس از دو ماه بالاخره به خود جرات دادند حکم اعدام پنج نفر از مردم معترض را، هرچند بدون ذکر اسامی آنها، اعلام کنند. میتوانیم جلو این احکام جنایتکارانه را بگیریم. به این باور داشته باشیم که این توان را داریم و حکومت ناتوان تر و وحشت زده تر از آن است که در صورت یک اعتراض گسترده برای لغو احکام اعدام، قادر به عملی کردن چنین احکامی باشد.

گفته اند که محکومین امکان فرجام خواهی دارند. نباید منتظر فرجام خواهی شویم. میتوانیم و باید با اعتراض قدرتمند خود وادارشان کنیم این احکام را فورا پس بگیرند. میتوانیم چنان اعتراض قدرتمندی سازمان دهیم که جرات نکنند هیچ حکم اعدام دیگری صادر کنند.

یک انقلاب قدرتمند در جریان است. مردم انقلابی در همه جا، از دانشگاهها تا مدارس، از خیابانها تا متروها، از فعالین و تشکل های مختلف کارگری و مردمی تا چهره های هنری و سینمایی، از ورزشکاران تا نویسندگان، از صدها هزار ایرانی در خارج کشور تا افکار عمومی جهانی مخالف هر حکم اعدام و زندان برای معترضین است. پرچم نه به اعدام نه به زندان را باید همه جا برافرازیم. انقلاب ما انقلابی علیه اعدام و شکنجه و زندان و حکومت اعدام و شکنجه و زندان است. با سرنگونی این حکومت کلا مجازات اعدام و سنگسار و قصاص را از جامعه جارو خواهیم کرد. دیدار روز ۲۴ آبان نمایندگان جمعی از اقشار مختلف مردم و نهادهای صنفی و مدنی شهرستان سقز با خانوادە پرهام پروری، کە بە محاربە متهم شده نشانه حساسیت جامعه و همراهی با خانواده هایی است که خطر اعدام عزیزانشان را تهدید میکند.

حزب کمونیست کارگری مردم انقلابی در سراسر کشور و در داخل کشور را فرامیخواند پرچم مقابله با اعدام را برافرازند و احکام اعدام را محکوم کنند. همراه با خانواده ها در مقابل زندانها و ارگانهای حکومت جمع شویم، تحصن کنیم و جنایتکاران را عقب برانیم. حزب همچنین از دولت ها و نهادهای بین المللی میخواهد که جمهوری اسلامی را تحت فشار بگذارند که احکام اعدام را فورا لغو کند.

جمهوری اسلامی در اوج بحران و استیصال به سر میبرد و انقلاب عظیم مردم هر روز ابعاد گسترده تری بخود میگیرد. به نیروی این انقلاب میتوانیم هر نوع عقب نشینی را به جنایتکاران حاکم تحمیل کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *