فراخوان به کارگران و مردم ایران و سازمان های کارگری

wpi-Logo

به دفاع از ۹ کارگر معدن بافق برخیزیم

 

جمهوری اسلامی برای ۹ کارگر سنگ معدن آهن بافق که تابستان سال قبل دست به اعتصاب زده بودند. پرونده سازی کرد و روز ۲۷ دیماه آنها را به دادگاه کشاند. دادگاه آنها را به اخلال نظم و به تعطیل کشاندن معدن متهم کرد و جلسه دوم دادگاه را به حوالی نیمه بهمن موکول کرد. این کارگران قبلا دستگیر شده بودند اما با اتحاد محکم ۵۰۰۰ کارگر معدن و تحصن خانواده های انها و حمایت مردم شهر، حکومت مجبور شد آنها را بعد از چند روز آزاد کند.

محاکمه ۹ کارگر اعتصابی، یک گستاخی و بیشرمی تمام عیار توسط حکومت اسلامی سرمایه داران علیه کارگران و مردم است. محاکمه ۹ کارگر اعتصابی محاکمه ۵۰۰۰ کارگر حق طلب بافق و خانواده های آنها توسط مفتخوران حاکم است. ارعاب کارگران به منظور تسلیم شدن به فقر و بیکاری و دستمزدهای چندرغاز است. دفاع از آنها نیز وظیفه همه مردمی است که قصد رهایی از شر این حکومت و قوانین ضد کارگری و دستگاه قضایی اش را دارند. نباید به حکومت اجازه دهیم علیه کارگران حق طلبی که برای امنیت شغلی، ایمنی معادن و افزایش دستمزد اعتراض میکنند پرونده سازی کند و آنها را به دادگاه بکشاند. نباید اجازه بدهیم کوچکترین حکمی علیه آنها صادر شود. خانواده های کارگران در تحصن سال قبل اعلام کردند که کارگران زندانی باید بدون قید و شرط و وثیقه ای آزاد شوند و حکومت و ارگان هایش را تسلیم خواست خود کردند. اما حکومت با پرونده سازی علیه آنها، شمشیر دادگاه و محاکمه را بالای سر کارگران نگهداشت.

فاصله بین دادگاه اول و دادگاه دوم که حدود نیمه بهمن قرار است برگزار شود، فرصتی است که به هر شکل میتوانیم از این ۹ کارگر حق طلب حمایت کنیم و ارگان های حکومت را وادار کنیم دست از سر آنها بردارند و پرونده را مختومه اعلام کنند. حزب کمونیست کارگری کلیه کارگران، دانشجویان، تشکل های کارگری و آزادیخواه در ایران و خارج کشور را فرامیخواند به هر شکل که میتوانند با کارگران معدن و ۹ کارگری که قرار است مجددا به بیدادگاه حکومت کشانده شوند اعلام همبستگی کنند. کارگران معدن بافق و خانواده هایشان و سایر زحمتکشان بافق را فرامیخوانیم بار دیگر دست در دست هم به میدان بیایند و اعلام کنند که هر نوع دادگاهی کردن و پرونده سازی علیه کارگران موقوف! کارگران بی قید و شرط حق دارند علیه اجحاف و بیحقوقی و زندگی فقیرانه خود دست به اعتصاب و اعتراض بزنند، متشکل شوند و از حقوق خود دفاع کنند.

حزب سازمان های کارگری در سراسر جهان را فرامیخواند که اذیت و آزار کارگران اعتصابی را محکوم کنند و خواهان لغو هر نوع پرونده سازی علیه کارگران بافق و سایر کارگران و مردم معترض شوند. بخواهند که کارگران و معلمان زندانی و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی فورا و بی قید و شرط آزاد شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ دیماه ۱۳۹۴، ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶

اطلاعیه حزب در فرمت ویدئویی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *