۲۳ آبان: اعتراضات شبانه در جریان است

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۲۹

امشب نیز در تهران در محلات سعادت آباد، میدان کاخ، ولیعصر، مختلف تهران و شهرهایی چون اراک، رشت، تجمع کرده و شعارهای ضد حکومتی سردادند. در سنندج مردم بسیاری امروز در مراسم خاکسپاری متین نصیری جوان ۱۹ ساله ای که بدست سرکوبگران جمهوری اسلامی به قتل رسید شرکت داشتند و شعارههای “زن، زندگی، آزادی”، “آزدی، آزادی، آزادی” سر دادند. متین نصیری مشغول گذراندن دوره سربازی وظیفه بود. او پس از امتناع و سرپیچی از دستور فرماندهان مزدور و جنایتکار خود برای سرکوب مردم مبارز و انقلابی در خیابان‌ها، به صفوف مردم معترض پیوست و توسط اوباش بسیج به قتل رسید. در سعادت ‌آباد در میدان کاخ تهران نیز مراسم یادبود یلدا آقافضلی بود و مردم در خیابانها شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در کرج نیز در هفتمین روز قتل دریا نظم‌ده توسط حکومت جمعیت زیادی جمع شدند و یاد او را با فریاد شعارهای سرنگونی و اعتراضی گرامی داشتند. دریا نظم‌ده روز ۱۲ آبان در مراسم چهلمین روز درگذشت حدیث نجفی دستگیر و در هفدهم آبان خبر کشته شدن وی به خانواده اش داده شد. همینطور در روستای بیوران سردشت مراسم یادبود هیمن حمزه، کولبری که بدست سرکوبگران حکومت به قتل رسیده بود با شرکت جمعیت زیادی برگزار شد. یلدا جوان ۱۹ ساله، روز چهارم آبان بازداشت شد و ده روز پس از اینکه آزاد شده بود درگذشت و مردم بدرست جمهوری اسلامی را مسئول مرگ او میدانند. جانیان اسلامی برای پوشاندن جنایت خود دلیل فوت این دختر را خودکشی وی اعلام کرده اند. مراسم خاکسپاری وی روز شنبه ۲۱ آبان تحت تدابیر شدید امنیتی در گورستان تهران (بهشت‌زهرا) برگزار شد و امروز مردم به خیابان آمدند تا فریادشان را علیه جنایات رژِیم بلند کنند.

علاوه بر سعادت آباد امشب در تهران در متروی چهارراه ولیعصر نیز تجمع و اعتراض بود. امروز همچنین دانش آموزان در مدرسه ای در جوانرود با شعار “زن، زندگی، آزادی”، و در تهران با شعار “هر یک نفر کشته بشه هزار نفر پشتشه” و در رشت با شعار مرگ بر “دیکتاتور” به خیابان آمدند.

درکنار اعتراضات در کف خیابان کارگران ، معلمان، و بازنشستگان با فراخوانهای اعتراضی شان جلو می آیند. از جمله شماری از معلمان و اعضای قبلی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان طی اقدامی به مناسبت سالگرد خیزش آبان ۹۸ برای روزهای ۲۴, ۲۵و۲۶ آبان فراخوان به اعتصاب دادند و از اولیای دانش آموزان خواستار شده اند که فرزندان خود را به مدرسه نفرستند. به مناسبت سالگرد خیزش آبان ۹۸ فراخوان های بسیاری برای تجمعات سراسری داده شده است.

آخرین خبر اینکه سحر زکریا و شراره دولت آبادی، دو تن دیگر از هنرپیشگان سینمای ایران با برداشتن حجاب حمایت خود را از انقلاب اعلام داشتند.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ آبان ۱۴۰۱ُ، ۱۴ نوامبر۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *