کارگران مس سرچشمه هم با خانواده ها آمدند

wpi-Logo

کارگران شرکت ارفع سازان، از شرکت های پیمانکاری مس سرچشمه، در روزهای ۲۷ و ۲۸ دیماه دست به اعتصاب زده و همراه با خانواده های خود دست به تجمع اعتراضی در رفسنجان زدند و خواهان رسیدگی فوری به خواست های خود و بطور مشخص خواهان تبدیل وضعیت استخدامی و امنیت شغلی خود و مزایای شغلی شبیه کارگران استخدامی شدند.

کارگران پس از دو روز تجمع در مقابل دفتر نظارت مجتمع مس سرچشمه و پس از اینکه مسئولان مس سرچشمه، مدیران ارفع سازان و مسئولان اداری شهر رفسنجان به آنها قول رسیدگی به مشکلات استخدامی شان دادند روز ۲۹ دیماه کار را از سر گرفتند.

پیش از این نیز مسئولان مربوطه تنها وعده می‌دادند و در عمل شرایط کاری ما تغییری نداشت.

آنچه در اعتراضات اخیر کارگران قابل مشاهده است حضور رو به رشد خانواده ها در تجمعات اعتراضی است. تنها در دو هفته گذشته کارگران چندین مرکز کارگری از جمله کارگران پتروشیمی های ماهشهر، معدن پابدانا و معادن البرز شرقی همراه با خانواده های خود دست به تجمع زده بودند، ماه قبل نیز کارگران آتش نشانی در فراخوان خود برای تجمع اعلام کرده بودند که با خانواده هایشان دست به تجمع میزنند. حضور خانواده های کارگری در تجمعات اعتراضی بدنبال تحصن خانواده های کارگران بافق ابعاد تازه ای پیدا کرده و هر روز مراکز کارگری بیشتری را در بر میگیرد. این یک روند شکوهمند، مهم و حیاتی در جنبش کارگری ایران است. با تمام قوا باید به آن وسعت داد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۳۰ دیماه ۱۳۹۴، ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *