قاتلان آبان خونین راه فرار ندارند

سالگرد آبان خونین فرا رسید. انقلاب عظیمی که حکومت تبهکار اسلامی را درآستانه سقوط قرار داده است آشکارا اعلام میکند که آبان ادامه دارد و قاتلان ۱۵۰۰ نفر از عزیزانمان در آبان ۹۸ راه فراری در مقابل خود ندارند.

آبان فصلی تازه در تاریخ جنبش سرنگونی بود که به اشکال مختلف در طول سه سال گذشته بی‌وقفه و در اشکال مختلف ادامه یافت و نهایتا از شهریور امسال وارد فاز انقلابی دیگری به مراتب عظیم‌تر از آبان ۹۸ شد. زن، زندگی، آزادی شعار این انقلاب است. شعاری ناظر بر رهایی زن از سلطه مذهب و حکومت ضد زن، آزادی از دخالت مذهب و سرکوب و همه بیحقوقی‌ها و رفاه و منزلت و معیشت. این یک شعار بنیادی است که تار و پود این نظام را نشانه گرفته است و تا همینجا دستاوردهای بسیار مهم و غیر قابل بازگشتی داشته است. کافی است به بیحجابی در شهرها نگاه کنیم تا ببینیم چه اتفاق مهمی افتاده است. انقلابی که نشانی از مذهب و ناسیونالیسم و قومگرایی ندارد، همبستگی وسیع افکار عمومی جهان را بخود جذب کرده و دولتهای مماشاتگر با جمهوری اسلامی را به مخمصه انداخته است. انقلابی که با تداوم خود اقشار متنوع‌تر و چهره‌های رادیکال‌تری را به میدان میکشاند، متشکل‌تر میشود و خواست‌هایش شفاف‌تر و صریحتر میشود.

به مناسبت سالروز آبان ۹۸ فراخوان‌های متعددی برای روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان داده شده است. میتوانیم و باید این روزها را به روزهای برآمد انقلاب تبدیل کنیم، تجمعات در خیابان ها را گسترده‌تر کنیم، دانشگاهها و مدارس این دو سنگر مهم انقلاب را به صحنه تجمعات و اعتصابات سراسری و قدرتمندتر تبدیل کنیم و شهرهای سراسر کردستان را به اعتصاب بکشانیم. هزاران خانواده دادخواه آبان و دهه شصت میتوانند دست به تحرک وسیعی بزنند و خانواده های دستگیرشدگان با تجمع و تحصن در مقابل زندانها جبهه مهم دیگری ایحاد کنند. میتوانیم آبان ۹۸ را با آبان تاریخی دیگری تداوم بخشیم. جمهوری اسلامی باید سرنگون شود و با انقلاب مردم آنرا سرنگون خواهیم کرد و بر ویرانه های آن جامعه ای آزاد و شاد و برابر و مرفه را که خواست و آرمان عزیزانمان در آبان بود برپا خواهیم کرد.

پیش بسوی یک آبان تاریخی در سالروز آبان ۹۸

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۴ نوامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *