۲۳ آبان: اعتراضات و تجمعات در شصتمین روز انقلاب

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۲۷

امروز در دومین ماه خیزش انقلابی علیه حکومت، دانشگاهها کانون تظاهرات و شعار دادن هستند. یک موضوع فوری اعتراض دانشجویان علیه بازداشت ها و ممنوع الورود کردن دانشجویان و سرکوبگری های حکومت است. از جمله دانشگاههایی که در آنها امروز دانشجویان دست به اعتراض زدند عبارتند از: دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، دانشگاه هنر تبریز، دانشگاه شریف و تحصن دانشجویان مقابل دانشکده مهندسی شیمی و نفت و لابی دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه علوم پزشکی قزوین، و دانشگاه هنر و معماری پارس.

دانش آموزان نیز یک نیروی پر شور انقلابند. امروز در اصفهان یکی از آخوندها به مدرسه دخترانه رفته بود تا برای آنها نماز جماعت بگذارد دانش آموزان با شعار هیز تویی هرزه تویی زن آزاده منم او را فراری دادند. در گلشهر کرج نیز دانش آموزان امروز تجمع داشتند. روز گذشته نیز دانش آموزان در این شهر به خیابان آمده و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. بنا برخبرها اینترنت را بسیار محدود کرده اند و در مناطقی مثل فردیس کرج کاملا قطع است.

شب گذشته مثل شبهای قبل اعتراضات در محلات مختلف تهران و شهرستانها برقرار بود. در تهران این تجمعات در مقابل و اطراف بیمارستان دی و محلات سعادت آباد ، میدان کاج ، اکباتان و جردن و در شهرهایی مانند سنندج، بوکان، گلشهر کرج، ارومیه، بوکان، و ایلام برگزار شد.

در این اعتراضات مردم شعار میدادند: ” مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر خامنه ای، لعنت بر خمینی”، “مرگ بر سپاهی”، ” مرگ بر بسیجی”، ” اینهمه سال جنایت مرگ بر این ولایت”، ” ما همه مهسا هستیم ، بجنگ تا بجنگیم”، ” هر یه نفر کشته شه هزار نفر پشتشه”، “آزادی، آزادی، آزادی”، “زن، زندگی، آزادی”.

خبر دیگر حمله موشکی جانیان اسلامی به مقرات حزب دمکرات کردستان و کومله است. بنا بر گزارشات تاکنونی یک نفر کشته شده و ۸ نفر دیگر زخمی شده اند. حزب کمونیست کارگری حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به مقر احزاب اپوزیسیون در کردستان عراق را قویا محکوم می کند. جمهوری اسلامی در شرایطی دست به این حملات وحشیانه می زند که بشدت زیر فشار و منگنه اعتراضات مردم در سراسر کشور و مورد نفرت مردم در سراسر جهان قرار دارد. بدون شک این حملات وحشیانه با اعتراضات گسترده تر مردم پاسخ خواهد گرفت.

جمهوری اسلامی بیرحمانه جنایت میکند و مردم قاطعانه ایستاده و بر سرنگونی حکومت تاکید دارند. شب گذشته بدنبال خبر منتشر شده از سوی خانواده حسین رونقی مبنی بر در خطر بودن جان وی مردم به کمک این خانواده شتافند و تجمع اعتراضی بزرگی مقابل بیمارستان دی برپا کردند که دامنه اش به خیابانهای اطراف کشیده شد. مردم شعارهای ضد حکومتی سر میدادند و با بازکردن موانع اعتراض خود را به خیابان گاندی کشاندند. در این تجمعات مردم با فریاد شعارهای ضد حکومتی با نیروهای سرکوب درگیر شدند و سرکوبگران به سوی مردم شلیک میکردند. به گفته حسن برادر این زندانی سیاسی حسین رونقی را ساعت ۳ بعد از ظهر به مقصد بیمارستان دی از زندان خارج کردند و بعد از گم کردن پدر و مادری وی را ساعت هشت و نیم شب به بیمارستان بردند و در مدت بیش از ۵ ساعت معلوم نیست حسین را کجا برده و میخواسته اند که چه بلایی سر او بیاورند. حسین رونقی زندانی سیاسی و مسئول گروه «ایران پروکسی» بود که ‏فهرستی از وبسایت ها را برای عبور فیلترینگ تهیه و از طریق ایمیل به افراد ارسال میکرد. او در هفته های اخیر بعد از احضار به دادسرای زندان اوین، به این محل مراجعه کرد و با خشونت و در برابر دیدگان همگان دستگیر شد. حسین رونقی در اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زد و اکنون بیش از ۵۰ روز است در زندان است. روز ۱۴ آبان پدر حسین رونقی بخاطر مشاهده وضعیت شکنجه شده فرزندش در مقابل اوین سکته کرد و به بیمارستان طالقانی منتقل شد. بنا بر گزارش‌ها از آخرین وضعیت حسین رونقی در بند ۴ زندان اوین، او در پی اعتصاب غذا وزن زیادی از دست داده و با شکستگی پاهایش در زندان به سختی حرکت میکند. در رابطه با وضعیت حسین رونقی پدر وی میگوید:”حسین را دزدیده اند، هیچ خبری از او نداریم و نمی دانیم کجاست! حسین هیچ ناراحتی قلبی نداشته و مسئولان باید جوابگو باشند”. او اعلام کرد که مسئول هر اتفاقی که برای پسرش بیفتد جمهوری اسلامی است و از رییس زندان اوین خواستار پاسخگویی شد.

سنندج یک کانون داغ اعتراضات مردمی است. شب گذشته در این شهر حمید گلی بخاطر ضربه باتوم به سرش جانباخت و امروز مراسم خاکسپاری اوست و اکنون این شهر یکپارچه اعتراض و خشم است. همچنین شامگاه جمعه ۲۰ آبان مزدوران حکومت در قلعه حسن‌خان (شهر قدس) تهران، به چند جوان که در حال شعار نویسی بودند حمله کرده و سامان رحمانی جوان ۲۸ ساله را هنگام دستگیری با ضربات متعدد باتوم از ناحیه سر به قتل رساندند. دو دوست دیگر وی موفق به فرار گردیدند. پیکر سامان رحمانی ساعت ۵ عصر روز گذشته در قبرستان محله شریف آباد تکاب و با تدابیر امنیتی بسیار به خاک سپرده شد و اکنون مردم در قلعه حسن خان فراخوان به اعتراض داده اند.

در برابر سرکوبگریهای حکومت مردم قاطعانه ایستاده اند. گسترش اعتراضات بدنبال نامه ۲۲۷ نماینده جنایتکار مجلس اسلامی به دستگاه قضاییه و تقاضای اعدام این جنایتکاران برای معترضان، به حدی بوده که مجلس را به غلط کردن انداخته است. بنا خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری حکومتی انتخاب روابط عمومی مجلس اسلامی طی اطلاعیه ای اعلام کرد که نامه ۲۲۷ نفر جعلی بوده است! در اطلاعیه مزبور چنین آمده است “در چند ساعت اخیر، نامه‌یی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با امضای ۲۲۷ نفر از نمایندگان منتشر شده که در این نامه خطاب به اژه‌ای خواسته شده تا پرونده افراد دستگیر شده و معاند در زمره پرونده‌های محاربه دسته‌بندی شود که ماهیت این نامه از اساس جعلی و دروغ است”. همچنین نماینده خرم آباد و‌ چگنی در رابطه با بیانیه اخیر ۲۲۷ نماینده مجلس گفت:” هر كسى گفته با معترضين برخورد اعدام و قتل عام صورت بگيرد، غلط اضافی کرده است!”. این خبرها درهم ریختگی صفوف حکومت و ضعف و استیصال جمهوری اسلامی در مقابل انقلاب قدرتمند مردمی را به نمایش میگذارد.

به مناسبت سالگرد خیزش آبان ۹۸ فراخوانهای بسیاری از سوی جوانان محلات در تهران وشهرهای مختلف و دانشجویان و دانش آموزان داده شده است. این فراخوان ها برای روزهای ۲۴ تا ۲۷ آبان به تجمعات سراسری در تمام شهرها و با شعار های ضد حکومتی و فریاد مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای است.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ آبان ۱۴۰۱ُ، ۱۴ نوامبر۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *