کارگران پتروشیمی های اراک، تبریز، اصفهان و ماهشهر دست به اقدام مشترک زدند

 

wpi-Logo

امروز ۲۷ دیماه ۳۰۰ نفر از کارگران پتروشیمی های اراک، تبریز، اصفهان و پتروشیمی امیرکبیر در ماهشهر در اقدامی مشترک دست به تجمع اعتراضی در مقابل وزارت نفت در تهران زدند و به نمایندگی از جانب هزاران نفر از همکاران خود خواهان پیگیری خواست های خود شدند.

این اعتراض در ادامه مبارزات طولانی مدتی است که این کارگران بدنبال واگذاری پتروشیمی ها به بخش خصوصی شروع کرده اند. کارگران خواهان امنیت شغلی هستند و به شرایط نامناسب بازنشستگی خود اعتراض دارند. در ماههای گذشته کارگران این پتروشیمی ها بارها دست به تجمع زده ولی وزارت نفت تاکنون از هرگونه اقدامی خودداری کرده است.

اقدام متحدانه پتروشیمی ها از شهرهای مختلف کشور، یک پیشروی قابل توجه در جنبش کارگری محسوب میشود. در هفته های گذشته کارگران چندین معدن نیز دست به تجمع متحدانه زدند. این اقدامات با توجه به مشکلات مشابهی که کارگران بسیاری از واحدهای تولیدی در سطح کشور دارند، میتواند به الگویی برای همه مراکز کارگری تبدیل شود و جنبش کارگری را قدم بزرگی بطرف مبارزات سراسری و متحد سوق دهد. حضور خانواده های کارگری در تجمعات نیز که از یک سال و نیم گذشته در حال گسترش بوده است وجه دیگری از پیشروی جنبش نوین کارگری را به نمایش گذاشته است. شبکه های اجتماعی نقش مهمی در اقدام متحدانه کارگران پتروشیمی داشته و مشوقی برای سایر مراکز کارگری است که هرچه بیشتر از این امکان برای متشکل کردن خود استفاده کنند.

حزب کمونیست کارگری، کارگران در سراسر کشور را به اقدامات متحدانه با حضور اعضای خانواده های خود فرامیخواند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ دیماه ۱۳۹۴، ۱۷ ژانویه ۲۰۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *