حکومت اسلامی بار دیگر در زاهدان کشتار کرد!

امروز شهر زاهدان بار دیگر صحنه اعتراض گسترده مردم علیه حکومت اسلامی و توحش حکومت اسلامی علیه مردم معترض بود. امروز نشان داد که جنایت هولناک حکومت اسلامی در جمعه خونین ۸ مهر در زاهدانُ نتوانسته است مردم سیستان و بلوچستان را از ادامه اعتراضشان برای سرنگونی حکومت اسلامی باز دارد.

۲۸ روز پیش در جمعه ۸ مهر، مردم زاهدان در اعتراض به قتل مهسا امینی و همچنین تجاوز به دختری ۱۵ ساله توسط فرمانده نیروی انتظامی چابهار به خیابان ریختند و با شعار مرگ بر خامنه ای با نیروهای سرکوب مقابله کردند. حکومت اسلامی با گلوله باران مردم از زمین و هوا قتل عام فجیعی براه انداخت و جمعه ۸ مهر را به یک جمعه خونین تبدیل کرد. در حمله وحشیانه حکومت نزدیک به ۱۰۰ معترض از جمله کودکان زیر ۱۰ سال کشته شدند. اما مردم با جسارت تمام با نیروهای سرکوب مقابله کردند و حتی کلانتری ۱۶ را تسخیر کردند. حکومت آنچنان به هراس افتاده بود که سعی کرد با پرواز هلیکوپترها بر فراز شهر و شلیک به مردم معترضین را مرعوب کند.

علیرغم توحش حکومت در جمعه خونین ۸ مهر، مردم زاهدان و دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان، همراه با مردم سراسر ایران به اعتراضات خیابانی برای به زیر کشیدن حکومت اسلامی ادامه داده اند. اگر چه شورای تامین استان از ترس گسترش بیشتر اعتراضات ناگزیر شد رئیس پلیس زاهدان و رئیس کلانتری ۱۶ را برکنار کند، اما مردم زاهدان و سایر شهرهای سیستان و بلوچستان امروز هم به خیابان ریختند و فریاد زدند: “مرگ بر خامنه ای”، “مرگ بر دیکتاتور”.

در زاهدانُ نیروهای سرکوب حکومت امروز بار دیگر جنایت کردند. با سلاح جنگی به مردم معترض شلیک کردند و معترضین را کشتار کردند. با این وجود معترضان در مناطقی مثل چهارراه مزاری و امام خمینی نیروهای سرکوب را عقب راندند. هنوز آمار دقیق کشتار امروز معلوم نشده است، اما بر طبق اخبار فعالین سیاسی بلوچ در شبکه های اجتماعی نزدیک ۱۲ نفر کشته و زخمی شده اند.

روشن است که حکومت اسلامی با دست زدن به کشتار مردم، با جنایت علیه معترضین فقط مردم خشمگین و مصمم برای سرنگونی حکومت را خشمگین تر و مصممتر خواهد کرد.

حزب کمونیست کارگری کشتار مردم معترض زاهدان را شدیدا محکوم میکند و همه مردم را فرا میخواهند همچنانکه بدنبال جمعه خونین ۸ مهر همبستگی خود را با مردم زاهدان نشان دادند، این بار هم یکپارچه و متحد با مردم معترض زاهدان اعلام همبستگی کنند.

جمهوری اسلامی به قدرت همبستگی و اتحاد سراسری میلیونها مردم ستمدیده در انقلابی که هر روز نیروی بیشتری میگیرد سرنگون خواهد شد و تمام آمرین و عاملین جنایت علیه مردم به محاکمه سپرده خواهند شد.

زنده باد همبستگی مردم ایران!

نابود باد جمهوری اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران
۶ آبان ۱۴۰۱، ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *