کارگران عسلویه باید فورا آزاد شوند!

سایت ایلنا، وابسته به جمهوری اسلامی، میگوید روز ۲۱ دیماه ۱۰ نفر از کارگران فازهای ۲۳ و ۲۴ عسلویه دستگیر شده اند. کارگران دستگیر شده در پروژه‌های در دست ساخت این قسمت از عسلویه مشغول کار بوده و بدلیل بالاکشیدن دستمزد چند ماه گذشته توسط پیمانکاران دست به اعتصاب و تجمعات اعتراضی زده اند. در این دو فاز حقوق چند ماه حداقل هزار نفر از کارگران پرداخت نشده و کارگران در روزهای اخیر دست به اعتصاب و تجمعات اعتراضی زده اند و بدنبال بی نتیجه بودن این تجمعات روز ۲۱ دیماه حدود ۴۰ نفر از آنها به نمایندگی از طرف کارگران به فرمانداری کنگان مراجعه میکنند و در آنجا ۱۰ نفر از آنان به اتهام عوامل برهم زننده نظم، توسط مزدوران نیروی انتظامی دستگیر میشوند.

حکومتی که هیچ مسئولیتی در قبال کارگران ندارد و حتی کارفرمایان را وادار به رعایت همان قانون ضد کارگری خود و پرداخت چندرغاز دستمزد تعیین شده نمیکند و برعکس یک اعتراض ساده کارگری را با دستگیری و زندان پاسخ میدهد، هر نوع مشروعیت را از خود سلب کرده و باید گورش را گم کند.

کارگران دستگیر شده باید فورا آزاد شوند. کارگران بخش های مختلف عسلویه مدت های طولانی است که مدام در حال اعتصاب و اعتراضند. میتوانند متحد و یکپارچه برای آزادی همکاران خود نیز به میدان بیایند.

حزب کمونیست کارگری دستگیری کارگران را شدیدا محکوم میکند و کلیه مراکز کارگری، تشکل های کارگری، دانشجویان و مردم آزاده را به اعتراض به اعمال ضدکارگری و سرکوبگرانه حکومت اسلامی فرامیخواند.

جمهوری اسلامی باید برود. کلیه جناح ها و دار و دسته های حکومت در سرکوب کارگران شریکند و سیاست واحدی دنبال میکنند. این حکومت فقط و فقط مستحق سرنگونی و سرانش مستحق محاکمه و زندان اند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ دیماه ۱۳۹۴، ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *