بیانیه دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران در مورد انقلاب جاری در ایران

جامعه ایران به تکان در آمده و انقلابی در خیابانها جاری است. انقلابی که سرنگونی جمهوری منحوس اسلامی و برپایی دنیای بهتری را به همگان نوید میدهد. این انقلابی زنانه است. زنان در پیشاپیش این انقلاب که شعار اصلیش “زن زندگی آزادی” است قرار دارند. دختران و پسران زخم خورده از شمشیر اسلام و تعصبات کور و خرافه سازمان یافته، با جان و دل، با چنگ و دندان، با تمام وجود برای پیروزی جدال میکنند و میرزمند تا جامعه بهتر و شادتری را رقم بزنند.

دنیای نا امن و مرعوب شده از قهقرای اسلام سیاسی و تروریسم اسلامی به جنگ و جدال در خیابانهای شهرهای ایران چشم دوخته است و چشم انداز روشنی را در افق می بیند. مردم دنیا وسیعا خود را با انقلاب در ایران همدل و همراه میدانند و از چشم انداز سرنگونی حکومت اسلامی به وجد آمده اند. همبستگی با شکوه و گسترده ای در سطح بین المللی فی الحال با این انقلاب شکل گرفته است.

آنچه در ایران میگذرد یک انقلاب عمیق و ریشه ای است. این انقلاب که با قتل مهسا امینی فوران کرد، نقطه مقابل و آنتی تز حکومت اسلامی است. میخواهد همه آن سنتها و سیستم و کل آنچه را که این حکومت نمایندگی و حراست کرده دور بریزد و جامعه دیگری را رقم بزند. تحقیر و تبعیض علیه زنان، تعصب مذهبی و خرافه پرستی، بی رحمی و خشونت و زندان و سرکوب و اعدام و قصاص، بی حقوقی و حتی سربه نیست کردن رنگین کمانی ها، نابودی محیط زیست، دزدی و فساد و چپاول، شکاف عظیم و دره عمیق میان فقر و ثروت، بردگی مزدی و تبعیض اقتصادی و طبقاتی، بی حقوقی کودکان، تروریسم اسلامی، تحقیر و تبعیض ملی علیه بخشهای وسیعی از مردم، جنایت و بی رحمی نسبت به پناهندگان، بی اختیاری فرد در جامعه، بی ارزش کردن زندگی انسانی، تحقیر علم و دانش، ممنوعیت شادی برای عموم، بیرحمی نسبت به حیوانات. اینها بخشی از آن لجنزار متعفن و مافیای سرمایه داری است که حکومت اسلامی در جامعه نمایندگی و حراست کرده است.

انقلاب میخواهد کل این تصویر را زیر و رو کند. از این رو این یک انقلاب منحصر بفرد است. با تمام انقلابات تاکنونی تاریخ بشری متفاوت است. انقلابی مدرن و انسانی و پیشرو و زنانه است. اینکه این انقلاب با شعار زن زندگی آزادی سر بلند کرده است کنه و جوهر پیشرو و برابری طلبانه و آزادیخواهانه آنرا بیان میکند. این انقلابی است علیه کل تعصبات مذهبی و قومی و ملی و جنسیتی. این انقلابی است برای منزلت و جایگاه انسانی زنان در جامعه، برای پایان دادن به کودک ستیزی حکومت و تضمین یک زندگی شاد و مرفه برای کودکان، برای پایان دادن قطعی به سیستم و دستگاه سرکوب و اعدام و قصاص، برای پایان دادن به زندانهای سیاسی، برای تضمین رفاه برای تک تک شهروندان، برای پایان دادن به دره عظیم میان فقر و ثروت، و برای پایان دادن به ستم و استثمار علیه کارگران و مردم کارکن.

انقلاب جاری با استناد به تمام خصوصیات و زمینه و شعارها و خواستهایش یک انقلاب انسانی است. این انقلاب فی الحال جامعه را به نقطه بدون بازگشتی رسانده و شالوده تحولات روشن آتی را پایه ریزی کرده است و قابل خنثی کردن نیست. این انقلابی است که میخواهد آزادی و برابری و رفاه برای تک تک شهروندان را به ارزشهای اصلی جامعه تبدیل کند. میخواهد انسانیت را به محور جامعه بیاورد. میخواهد به حکومت مذهبی و تعصبات و ستمگری مذهبی و قومی و ملی پایان دهد و کلیه قوانین و ارگانهای سرکوبش را از جامعه جارو کند. به نبود آزادی بیان و عقیده و تشکل و تجمع و پایمال شدن و بی ارزش شدن زندگی انسانی پایان دهد. میخواهد به اعدام و سرکوب و تحقیر و تبعیضات پایان بخشد. میخواهد به چپاولگری مافیای سرمایه داری نقطه پایان بگذارد. میخواهد به محرومیت و زندگی زیر خط فقر و محرومیتهای عظیم اجتماعی برای اکثریت مردم پایان دهد. می خواهد به سلطه دولتهای مافوق مردم و آقا بالاسر برای همیشه پایان دهد و توده مردم را در تعیین سرنوشت سیاسی شان مستقیما دخیل کند.

مردم برای اینها و تمام خواستهای انسانی شان وسیعا پا به میدان گذاشته اند و فداکاری و از خودگذشتگی میکنند. کارگران و معلمان و بازنشستگان و زنان و دانشجویان و جوانان سالهاست برای دفاع از این ارزشها جدال و مبارزه کرده و فضای جامعه را به سمت چنین انقلابی سوق داده اند و انقلاب کنونی انقلابی برای این ارزشهاست. امروز دختران دانش آموز نیز جسورانه برای چنین ارزشهایی جدال و مبارزه میکنند.

حزب کمونیست کارگری در زمینه سازی این انقلاب نقش فعال داشته است، برای تقویت و پیروزی آن فعالانه میکوشد و همه مردم را به همبستگی و اتحاد و به کارگیری تمام شیوه های مبارزه و اعتراض و اعتصاب و سرپیچی، برای سرنگونی حکومت منفور اسلامی، و متشکل شدن و متشکل ماندن در شوراها برای تضمین تداوم انقلاب و مقابله با توطئه گریها و مانع تراشیها فرا میخواند. ضامن پیروزی قطعی و همه جانبه انقلاب اینست که مردم در صحنه بمانند و با قدرت خود به عمر این حکومت منفور پایان دهند و سرنوشت خود را مستقیما بدست گیرند. دست در دست هم میتوانیم جامعه بهتری ، جامعه ای آزاد و برابر و امن و مرفه را رقم بزنیم.

زنده باد انقلاب انسانی برای جامعه ای انسانی!

زنده باد سوسیالیسم!

دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران

۲۵ اکتبر ۲۰۲۲ – ۳ آبان ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *