اعتصاب کارگران تراکتور سازی تبریز، اعتراضات دانش آموزان، اعتراضات شبانه

خیزش های مردمی: شماره ۸۲

امروز سوم آبانماه کارگران شرکت موتورسازان تراکتورسازیِ تبریز برای دومین روز دست به اعتصاب زدند. اعتراض این کارگران به سطح نازل حقوقهاست و خواست آنها افزایش دستمزدهاست. این کارگران ماه گذشته نیز با همین مطالبات دست به اعتصاب زده بودند. اعتصابات و اعتراضات کارگری برای مطالبات انباشته شده همزمان با خیزش سراسری بسیار مهم است و باید آنرا گسترش داد.

امروز دانش آموزان در شهرهای سقز، سنندج، مشهد و رشت به خیابان آمدند و با تظاهرات و کف زدن و شعار های ضد حکومتی اعتراض کردند. دانش آموزان در این اعتراضات شعار میدادند: آزادی آزادی آزادی، ژن ژیان آزادی، و دانش آموز می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد.

دانش آموزان در سنندج با آهنگ “برای” فضای جالبی از اعتراض را شکل دادند. صحنه زیبای دیگر از اعتراضات رقص شبانه زنان در خیابان وحمایت مردم از آنها بود. امشب همچنین شعارهای شبانه در تهران و شهرهای دیگر جریان یافت.

فردا در چهلمین روز درگذشت مهسا امینی برای اعتراضات سراسری در ایران و در کشورهای مختلف فراخوان داده شده است. در همین راستا جمعی از راهبران متروی تهران و حومه طی بیانیه ای ضمن بیان مراتب تسلیت خود به خانواده های داغداراعلام کردند که مثل همیشه و با تمام توان در کنار مردم هستند. در این بیانیه راهبران متروی تهران اعتراض شدید خود را به قتل تعداد زیادی از مردم و بازداشت فعالان سیاسی، کارگران، هنرمندان، معلمان، دانشجویان، دانش‌آموزان اعلام کردند.

همبستگی های جهانی هر روز گسترده تر میشود. روز ۲۵ مهر اتحادیه های کارگری سوئد، طی نامه ای مشترک به احمد معصومی‌فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد همبستگی خود را با مبارزات مردم در ایران اعلام کردندد. این نامه با امضای یوران آریوس، سوزانا گیدئونسون و ترز سوانستروم از جانب اتحادیه سراسری کارگران سوئد (LO)، کنفدراسیون کارمندان حرفه‌ای سوئد (TCO) و کنفدراسیون انجمن‌های حرفه‌ای سوئد (SACO) در بر گیرنده بیش از ۳میلیون کارگر نوشته شده است. در این نامه این اتحادیه ها مراتب نگرانی عمیق خود را نسبت به خشونت مقامات ایرانی و تداوم وحشیگری علیه مردم ایران اعلام کرده اند. این اتحادیه ها همچنین دستگیریهای اخیر فعالین اتحادیه های کارگری ایران را به شدت محکوم کرده و بر خواست آزادی تمامی بازداشت شدگان تاکید کرده اند. با قدرت همبستگی های جهانی و انقلاب مردم تمامی دولتها را به پای بایکوت جهانی جمهوری اسلامی خواهیم کشاند.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ آبان۱۴۰۱، ۲۵ اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *