سوم آبان اعتراضات گسترده دانشجویان- دانشجویان دیوار آپارتاید جنسی را می شکنند

خیزش های مردمی: شماره ۸۱

دانشجویان در صد و ده دانشگاه همچنان هر روز در اعتراض هستند. از جمله امروز دانشجویان در این دانشگاهها تجمع و تظاهرات و اعتراض داشتند: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه قم، اهواز، امیرآباد تهران، هنرهای زیبای تهران، دانشگاه آزاد تهران پونک، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی اردبیل، دانشگاه دخترانه فنی و حرفه ای کرج، فنی حرفه ای واحد دختران کرج، شریف، علامه طباطبایی، دانشگاه دخترانه فنی حرفه ای، دانشکده ولی‌عصر شمسی‌پور، دانشکده تهران جنوب، دانشگاه الزهرا تهران، دانشگاه فنی حرفه‌ای ۱۷شهریور،

در این روز در دانشگاه قم دانشجویان دست به تجمع زدند و با حراست درگیر شدند. در دانشگاه اهواز دانشجویان با فریاد بسیجی جیره خور، آخرشه کم بخور دست به تجمع زدند. دانشجویان دانشگاه قم و دانشجویان علامه طباطبایی در تجمع خود شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در دانشگاه آزاد واحد جنوب دانشجویان تجمع کردند و با سرکوبگران درگیر شدند.

بدنبال کمپین بر گرفتن حجاب ها و حجاب سوزان در صحن دانشگاهها و خیابانها، یک کارزار دانشجویان جمع کردن بساط جداسازی جنسیتی در دانشگاهها است. در این روز دانشجویان در دانشگاههای فردوسی و دانشگاه فنی امیر آباد، هنرهای زیبا، علوم پزشکی اردبیل دیوار تفکیک جنسیتی را شکستند و با هم وارد سلف دانشگاه شدند. در دانشگاه هنرهای زیبای تهران دانشجویان دختر و پسر با خوردن غذا در محوطه دانشکده سد تفکیک جنسیتی را شکستند. در رابطه با همین موضوع دانشجویان دختر و پسر در حیات دانشگاه شریف غذای خود را در کنار هم صرف کردند و عادل فردوسی پور یکی از استادان دانشگاه این حرکت اعتراضی را همراهی کرد. امروز دانشجویان دانشکده ولی‌عصر شمسی‌پور و تهران جنوب در خیابان دماوند و میدان امام حسین تجمع داشتند. و اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد تهران به خیابان کشیده شده و آنها خیابان را بستند. مردم در خیابان امام حسین تهران نیز از دانشجویان حمایت کرده و از آنها خواستند که اعتراضشان را به خیابان بکشانند.

فردا ۴ آبان روز اعتراضات سراسری در تمام شهرها در دانشگاهها و در کف خیابان است.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ آبان۱۴۰۱، ۲۵ اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *