اعتصاب و تجمع ۳۵۰۰ کارگر ایدین تبریز و تجمع گروهی از کارگران گروه ملی

امروز شنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱، کارگران شرکت شکلات‌سازی آیدین (داداش برادر) تبریز در اعتراض به وضعیت بد شغلی و معیشتی خود در محوطه شرکت دست به تجمع اعتراضی زدند. در این حرکت اعتراضی کارگران شعارهای اعتراضی شان را سر دادند و در برابر نیروی سرکوب فریاد میزدند:”بیشرف، بیشرف”. یکی از کارگران زن سخنرانی این تجمع بود و از مشکلاتشان گفت و سخنان وی با کف زدن و استقبال شرکت کنندگان روبرو شد. در این شرکت حدود ۳۵۰۰ کارگر به کار اشتغال دارند.

همچنین در این روز جمعی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به اخراج خود از کار امروز در مقابل استانداری این شهر تجمع کردند و خواستار بازگشت به کار خود شدند. در این رابطه این کارگران قبلا نیز اعتراضاتی داشتند و اداره کار رای به بازگشت آنها به کار داده بود. اما مدیریت به این رای تن نداده است. انتظار میرود کارگران این شرکت که سابقه درخشانی از مبارزه دارند با خواستهای پاسخ نگرفته خود متحدانه به میدان بیایند.

طیق خبرها رانندگان کامیون و کامیونداران مرودشت نیز در اعتراض به گرانی وسایل یدکی کامیون و وضع بد معیشتی از روز گذشته وارد اعتصاب شدند. رانندگان کامیون بارها بر سر این موضوع اعتراض داشته اند.

امروز در شرایطی که جامعه در التهاب و خروش است فرصت مناسبی است که کارگران با طرح مطالبات انباشته شده خود و در اعتراض به شرایط برده وار کار و زندگی خود به میدان بیایند و حق و حقوقشان را طلب کنند. اعتصابات سراسری کارگری یک حلقه مهم قدرتبخش خیزش انقلابی مردم است. اعتصابات سراسری گام مهمی در پیشروی انقلاب است. حزب کمونیست کارگری بر اعتصابات سراسری کارگری و ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات در تمام کارخانجات و مراکز کاری تاکید دارد.

سرنگون باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۲۲ اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *