۲۹ مهر: در تداوم اعتراضات و شعاردهی های شبانه

خیزش های مردمی: شماره ۷۳
در تداوم اعتراضات مردمی امروز مردم در شهرهای مختلف از جمله در تهران، تبریز، زاهدان، سنندج، دزاب، کرمانشاه به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در گزارش قبلی خبر دادیم که در این روز مردم در شهر زاهدان دست و به تجمع راهپیمایی بزرگی زدند و شعارهایی چون مرگ بر دیکتاتور، اتحاد، اتحاد، مرگ بر خامنه ای سر دادند. این اعتراض پاسخی به کشتار فجیع مردم زاهدان در هشتم مهر ماه بود. در همین رابطه در شهر دزاب یکی دیگر از شهرهای استان سیستان و بلوچستان نیز مردم به خیابان آمده و صدای اعتراضشان را بلند کردند. امروز نیز حکومتیان دست به سرکوب مردم زدند. و مردم با آنها درگیر شدند و طبق اخبار منتشر شده دستکم ۵٧ نفر بازداشت شده اند که بیشتر آنها در حوالی تقاطع خیابانهای خمینی و امیرالمومنین و تقاطع سعدی که محل درگیری بوده دستگیر شده اند.
در سنندج امروز مردم به خیابان آمدند و بازهم کنترل محلاتی را بدست گرفت. در تبریز نیز در چندین نقطه مردم به خیابان آمده و درگیری هایی بین جوانان و مزدوران حکومت بوجود آمد.


شعاردهی های شبانه و شعارنویسی بر در و دیوار نیز در محلات مختلف تهران و در شهرهای بیشتری جریان دارد و مردم از خانه ها شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ جمهوری اسلامی سر میدهند و این شعار بر دیوارها نقش بسته است.
بازداشتی ها در جریان اعتراضات بسیار است . علاوه بر دستگیریها در کف خیابان دستگیری هایی نیز از فعالین کارگری و معلمان و دیگر اکتیویست هاای اجتماعی صورت گرفته است. مردم با سر زدن به خانواده های زندانیان سیاسی همبستگی خود را با آنها اعلام میکنند. از جمله امروز جمعی از فعالین کارگری و فرهنگی با خانواده های کارگران زندانی داود رضوی و رضا شهابی دیدار کردند.


همبستگی های جهانی با انقلاب ایران هر روز گسترده تر میشود. از جمله اتحادیه سندیکاهای کارگران صنعتی اتریش خواستار اخراج نمایندگان جمهوری اسلامی از کمیته زنان سازمان ملل شد. در بخشی از بیانیه حمایتی این اتحادیه چنین آمده است: “دختران و پسران و به خصوص زنان علیه چند دهه سرکوب توسط حکومت اسلامی مبارزه می کنند”. در ادامه این اتحادیه خواستار اخراج نمایندگان جمهوری اسلامی از کمیته زنان سازمان ملل متحد شد. همچنین ۱۹۶ نماینده تشکل‌های معلمان آسیا و اقیانوسیه در کنفرانسی که در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ مهر در کشور کامبوج برگزار شده حمایت و همبستگی خود را با مبارزات معلمان در ایران و شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان اعلام داشتند. با قدرت انقلاب و حمایت های بین المللی میتوان حکومت را در سطح جهانی به انزوا کشاند.

سرنگون باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *