saed va sharif

شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا باید رفع اتهام شوند

saed va sharif

شریف ساعد پناه نماینده کارگران کارخانه ریسندگی پرریس و از رهبران کارگری خوشنام در شهر سنندج است و مظفر صالح نیا معلم اخراجی، فعال کارگری در شهر سنندج و انسان عدالتخواهی است که بدنبال کمک به یک فرد خیابان خواب در سرمای شدید شهر سنندج و اعتراض به چنین وضعیتی بازداشت شد.
بنا به خبر منشتر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران، این دو عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران به ترتیب در روزهای ۱۵ و ۱۸ دی ماه ۱۳۹۰ از سوی مامورین امنیتی با اتهامات واهی بازداشت و روز ۲۹ دی ماه همانسال با قرار وثیقه ۸۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شدند. در این محاکمات قاضی دادگاه شرط صدور حکم برائت برای این کارگران را استعفا از اتحادیه آزاد کارگران ایران اعلام کرد. اما آنان در این دادگاهها، بر حق کارگران مبنی بر برپائی تشکلهای مستقل کارگری تاکید نموده و حاضر به استعفا از اتحادیه نشدند.
پس از گذشت ۲۱ ماه از بازداشت شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا و برگزاری دادگاههای متعدد بر علیه این کارگران، شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان کردستان طی ابلاغیه ای اعلام کرده است روز هفتم مهر ماه آینده دادگاه تجدید نظر این دو فعال کارگری در شهر سنندج برگزار خواهد شد.
بازداشت و زندانی کردن و تحت فشار قرار دادن فعالین کارگری سیاستی است که جمهوری اسلامی برای ساکت کردن صدای اعتراض کارگران و کل جامعه در پیش گرفته است. چهره های محبوب و شناخته شده در جنبش کارگری، یکی از دستاوردهای مهم این جنبش است. جمهوری اسلامی و دادگاه ضد کارگریش میخواهند این دستاورد را از جنبش کارگری بگیرند و جامعه را از رهبران و سخنگویان لایق خود محروم کنند. اجازه نخواهیم داد که رژیم اسلامی به این اهداف خود برسد.
کمیته کردستان حزب از کارگران، تشکلهایشان و از همه مردم می خواهد به سیاست تعقیب، بازداشت و تهدید فعالین کارگری از سوی نهادهای حکومت اسلامی اعتراض کنند. نباید هیچ انسانی بخاطر اعتراض به فلاکتی که جمهوری اسلامی به مردم تحمیل کرده است تحت تعقیب، بازداشت و محاکمه قرار گیرد. این سران جمهوری اسلامی هستند که باید بجرم تحمیل فقر به کارگران و تباه کردن زندگی میلیونها انسان مورد محاکمه قرار گیرند. شریف ساعد پناه، مظفر صالح نیا باید رفع اتهام شوند و کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی بدون قید و شرط از زندان آزاد شوند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
۲۷ اوت ۲۰۱۳، ۵ شهریور ۱۳۹۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *