۲۶ مهر: اعتصاب رانندگان تانکرهای حمل سوخت در آبادان

بنا بر خبرهای منتشر شده از سوی شورای سازماندهی کارگران پیمانی نفت امروز سه شنبه ۲۶ مهر رانندگان تانکرهای حمل سوخت دست به اعتصاب زدند. این تانکرها متعلق به بخش خصوصی و بخش پالایشگاهی هستند. بنا بر خبر این رانندگان امروز مقابل گیت ۱۸ پالایشگاه آبادان (ایستگاه ۵ کوی قدس) با خودداری از دریافت بارنامه برای بارگیری بنزین یورو ۴ به مقصد جایگاههای سوخت کلانشهرهای کشور از ورود به پالایشگاه خودداری کردند و با خاموش کردن ماشین های خود در میدان گیت ۱۸ پالایشگاه، راه ورودی را مسدود کرده اند.

رانندگان سوخت نقش کلیدی ای در صنعت نفت دارند و اعتصاب آنها میتواند کار را در بخش های بسیاری به تعطیلی بکشاند. گفته میشود بیش از صد راننده در این اعتصاب شرکت داشتند و این اعتراض در همبستگی با مبارزات مردمی صورت گرفته است.

اعتصابات کارگری گسترش می یابد. بخشی از کارگران در عسلویه همچنان در اعتراضند و این کارگران اعلام کرده اند که اگر باقی همکاران بازداشتی آزاد نشوند در اشکال گسترده تر دست به اعتراض خواهند زد. گفتنی است که روز گذشته شماری از کارگران بازداشتی با قید وثیقه و کفالت و یا پرداخت جریمه آزاد شده اند. کارگران معترض نفت در عسلویه بر آزادی بدون قید و شرط تمامی بازداشت شدگان و خروج نیروی های سرکوب از محیط های کارشان تاکید دارند.

در گزارشات قبلی نیز از تجمع اعتراضی امروز کارگران نیشکر هفت تپه و تاکید آنان بر ادامه اعتراضات برای فردا و تداوم یک هفته ای اعتصاب کارگران کیان تایر خبر دادیم. امروز توازن قوا برای گسترش اعتصابات بسیار مهیا است. در عین حال اعتصابات سراسری کارگری قوام بخش اعتراضات در کف خیابان است. حزب بر اعتصابات سراسری کارگری و تدارک سازماندهی چنین اعتراضاتی با شکل دادن به شورای سازماندهی اعتراضات در همه جا تاکید دارد.

زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۸ اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *