کارگران چندین پتروشیمی در ماهشهر و اصفهان دست به تجمع زدند

 

امروز ۱۳ دیماه بیش از هزار نفر از کارگران رسمی پتروشیمی های فن آوران، امیرکبیر، تندگویان، بوعلی، خوزستان و برخی دیگر از مجتمع های پتروشیمی در ماهشهر دست به تجمع اعتراضی زدند و  خواهان ابقا در چهارچوب مقررات استخدامی و بازنشستگی وزارت نفت شدند. کارگران همچنین خواهان ممنوعیت جابجایی محل اشتغال کارکنان رسمی پالایشگاه‌های خصوصی شده هستند. در پایان تجمع امروز کارگران با صدور یک بیانیه، بر تداوم مبارزه برای تحقوق خواست های خود پافشاری کردند.

کارگران رسمی این پتروشیمی ها میگویند وضعیت مبهمی که از زمان واگذاری این واحدها به بخش خصوصی صورت گرفته است باعث نگرانی ۶ هزار نفر از کارکنان پتروشیمی ها، که پیشتر براساس مقررات وزارت نفت به استخدام این مجتمع‌ها درآمده بودند، شده است. کارگران این مجتمع ها بارها از جمله در روز ۱۳ آذر امسال برای پیگیری خواست های خود دست به تجمع زده بودند.

بدنبال تجمع امروز ۳۵ نفر از نمایندگان کارگران در مقابل فرمانداری ماهشهر تجمع کردند. یک ساعت پس از این تجمع، معاون فرماندار ماهشهر با حضور در تجمع کارگران اعلام کرد که به خواستهای کارگران رسیدگی میشود. کارگران به تجمع خود پایان دادند اما با صدور بیانیه ای خطاب به مقامات دولت و نمایندگان مجلس اعلام کردند که مبارزه برای تحقق خواست های خود را ادامه خواهند داد.

تجمع کارگران پتروشیمی اصفهان

امروز ۱۳ دیماه کارگران رسمی پتروشیمی اصفهان نیز در اعتراض به وضعیت استخدامی نامشخص خود مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند. این تجمع دو ساعت به طول انجامید. کارگران میگویند از سال ۸۲ که مدیریت و مالکیت پتروشیمی اصفهان به بخش خصوصی واگذار شده است وضعیت استخدامی و بیمه بازنشستگی کارکنان این شرکت همچنان نامشخص و بلاتکلیف است. کارکنان نسبت به عملکرد سهامدار اصلی این شرکت پتروشیمی نیز معترض هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۳ دیماه ۱۳۹۴، ۳ ژانویه ۲۰۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *