zendan11

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

یک خواست قدیمی و مهم مردم در ایران آزادی زندانیان سیاسی است. یک خواست مهم انقلابی که یک ماه است در سراسر کشور جریان دارد آزادی زندانیان سیاسی است. این یکی از خواست های مهم هر انقلابی است. اتفاقات ناگوار شنبه شب ۲۳ مهر در زندان اوین بر ضرورت تشدید مبارزه برای آزادی فوری زندانیان سیاسی از جمله آزادی هزاران نفر از مردم معترضی که در یک ماه گذشته به زندان افتاده اند، تاکید ویژه ای گذاشت.

شنبه ۲۳ مهر وقتی مردم از آتش سوزی در زندان اوین مطلع شدند بلافاصله در تهران به خیایان آمدند و خیلی ها از مسیرهای مختلف بطرف اوین سرازیر شدند. همزمان در چندین شهر در کشورهای اروپایی نیز مردم به خیابان آمدند و خواست آزادی زندانیان سیاسی را فریاد زدند. همه سبعیت حکومت و ظرفیت های جنایتکارانه حکومت و خطری که زندانیان را تهدید میکند را میشناسند و نگرانی همه مردم را در برگرفته است. جنایتکاران حاکم حاضر به دادن اطلاعات درستی از جزییات اتفاقی که شب گذشته افتاد نیستند و همین نگرانی مردم را تشدید میکند. هزاران زندانی اسیر حکومتند و مثل گروگان در زندان به سر میبرند. کل جامعه باید بعنوان یک مساله مهم و عاجل آزادی زندانیان سیاسی را در دستور خود قرار دهد.

یک خواست قدیمی و مهم مردم در ایران آزادی زندانیان سیاسی است. یک خواست مهم انقلابی که یک ماه است در سراسر کشور جریان دارد آزادی زندانیان سیاسی است. این یکی از خواست های مهم هر انقلابی است

خانواده های صدها دانش آموز و دانشجویی که در یک ماه اخیر دستگیر شده اند، خانواده های هزاران زن و مردی که در طول یک ماه گذشته به زندان افتاده اند و خانواده های زندانیان سیاسی که از قبل در زندان بوده اند، نقش مهمی در شکل دادن به جنبش آزادی زندانیان سیاسی دارند. خانواده ها نقش موتور این جنبش را دارند. جامعه نیز بیش از هر زمان در نگرانی آنها و در خواست آنها شریک است و این ظرفیت را دارد که برای آزادی زندانیان سیاسی فعالتر از همیشه در کنار خانواده ها قرار گیرد. باید هر چه زودتر عزیزانمان را از چنگ حکومت نجات دهیم. باید با تجمعات مستمر در مقابل زندانها و دیگر ارگانهای حکومتی فشار به حکومت را صد چندان کنیم. این خواست را باید در هر تجمعی فریاد بزنیم. باید فریاد زندانی سیاسی آزاد باید گردد در سراسر کشور طنین اندازد. در خارج کشور نیز باید فشار به حکومت را تشدید کرد. این حرکت فی الحال شروع شده است. تا این لحظه پتیشنی که برای اخراج دیپلمات های جمهوری اسلامی از کشورهای غربی و آزادی زندانیان سیاسی منتشر شده است را ظرف ۲۴ ساعت نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر امضا کرده اند.

در طول بسیاری از انقلابات مردم انقلابی در زندانها را به قدرت خود شکسته اند و یا حکومت ها را وادار به آزادی عزیزان خود کرده اند. انقلاب جاری نیز این ظرفیت را دارد که حکومت را وادار به آزادی زندانیان سیاسی اعم از زندانیان سابق یا دستگیرشدگان هفته های اخیر بکند. نگرانی بحق خانواده ها و مردم انقلابی را به حرکت پیگیر و تجمعات مستمر برای آزادی هزاران عزیز زندانی مان تبدیل کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۶ اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *