۲۴ مهر: آمار کشته شدگان اوین از آنچه حکومت میگوید بالاتر است- زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۶۱

جمهوری اسلامی از کشته شدن چهار نفر از زندانیان و زخمی شدن ۶۱ نفر از زندانیان در جریان رویداد شب گذشته در اوین خبر داده است. اما خبرهای مردمی از آمار بالاتری از کشته و زخمی ها حکایت میکنند. این خبرها و نقل و انتقال زندانیان باعث نگرانی بسیاری در میان خانواده ها و مردم شده است. جنایات جمهوری اسلامی بر آتش خشم و نفرت مردم بیشتر دامن زده و آزادی زندانی سیاسی همه جا به عنوان امری عاجل مطرح شده است. امروز در دانشگاههای مختلف جمعیت بسیاری از دانشجویان تجمع کردند و فریاد اعتراضشان را بلند کردند. اعتراضات کف خیابانی هم از صبح آغاز شده و در شهرهای متعددی مردم به خیابان آمده اند. دانشجویان با شعارهایی چون ” ایران شده بازداشتگاه ، اوین شده دانشگاه”، “هی کشتن و تیرزدن، اوین را آتیش زدند”، خشم خود را نسبت به سرکوب زندانیان و فاجعه شب گذشت ابراز کردند. دانشجویان دانشکده هنر دانشگاه تهران دختر و پسر دست در دست هم داده و با خواندن سرود و با شعار دادن تجمع اعتراضی بر پا کردند. دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با شعار”آذربایجان اویاقدی، کوردیستانا دایاقدی(آذربایجان بیدار است، حامی کردستان است” و به ای شکل علیه سرکوبگری های حکومت اعتراض کرده و با مردم کردستان اعلام همبستگی کردند.

مردم امروز در شهرهای اصفهان، یزد، اردبیل، مسجد سلیمان، پیرانشهر، بندرعباس، سقز، خرم آباد، و جزیره کیش تظاهرات کردند و شعار دادند. در جزیره کیش تظاهر کنندگان با ایجاد راه بندان بین میدان امیرکبیر و خیابان ساحل جزیره کیش تظاهرات کردند. در تهران در محلات مختلفی از جمله در بازار شوش، شریعتی، اتوبان صدر، تجریش، خیابان کاشانی، تهران پارس، اکباتان و نارمک تظاهرات و شعار دادن جریان داشت.

در اصفهان دختران و جوانان معترض یک بسیجی سرکوبگر را گوشمالی دادند. در این شهر دانش اموزان هنرستان تربیت بدنی به خیابان آمده و شعارهای اعتراضی سر میدهند. در نارمک دانش آموزان شعار میدهند:”ایران شده بازداشتگاه ، اوین شده دانشگاه”. دانش آموزان یک نیروی رزمنده انقلابند. بخشی از بازداشت شدگان اخیر دانش آموزان هستند.

طبق یک گزارش طی روزهای اخیر پنج دانش آموز ۱۷ ساله در شهرستان سروآباد به نام های پروا حسینی، شنیا حسینی، اشکان ابراهیمی، آریا مرادی و مبین مرادی به دلیل شعار نویسی در مدرسه توسط نیروهای سرکوبگر اطلاعاتی بازداشت شده اند. مبین مرادی روز ۲۳ مهر پس از سه روز آزاد شده است. اما از سرنوشت و محل نگهداری چهار دانش آموز دیگر اطلاعی در دسترس نیست. با قدرت انقلاب خود برای آزادی تمامی کودکان زندانی و همه زندانیان سیاسی به میدان بیاییم. با قدرت انقلاب و همبستگی های بین المللی در زندانها را باز میکنیم.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۶ اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *