نسلی که نسل حکومت اسلامی را از ریشه خواهد کند! سیامک بهاری

حکومت کودک کش جمهوری اسلامی در محاصر نسلی است که ادعا می‌کرد حکومت آنها را فراخواهد خواند و حساب مخالفان را خواهد رسید! همین نسل امروز در کف خیابان، در کلاس درس، تصاویر خمینی و خامنه‌ای را به زیر می‌کشد، لگدمال می‌کند! حجاب از سر برمی‌دارد و گلوی حکومت را میفشارد!

طی چهار هفته از خیزش انقلابی در ایران، جوانان و نوجوانان جلوه‌های شکوهمندی از اتحاد و یکپارچگی در مقابل حکومت اسلامی خلق کرده‌اند. آنچه بیش از همه جهان را مبهوت خود ساخته است، حضور جسورانه و شجاعت دختران و پسران نوجوانی است که اکنون خود به یک رکن مهم و تعیین کنندهٔ این خیزش‌ها بدل شده‌اند. نیروی سرکوب، مستأصل از خاموش کردن صدای اعتراضشان، در هر مواجه‌ای، توان مهار آنان را از دست می‌دهد.
روز به روز هر چه بیشتر گیسوان رها شده از قید حجاب و روسری‌های برداشته شده در هوا تاب می‌خورند، در تجمّعات در آتش سوزانده می‌شوند و کل نظام را به مصاف می‌طلبند!

نیروی عاصی سرکوب، عاجزانه با یورش به مدارس و محاصره محل تجمع دانش‌آموزان، شلیک گاز اشک‌‌آور و سرکوب و دستگیری سراسیمه از محله‌ای به محله دیگر، با دهه نودی‌ها درگیر است. نسلی از نوجوانان خود به کانون‌های اعتراض بدل شده‌اند و صدای رسای انقلابی می‌شوند که ترانه «برای. . .» مانیفست اولیه ‌آن است! از مدرسه تا دانشگاه تا میدان اعتصاب کارگران نفت دست در دست می‌شوند نقطه اتکایی بی بازگشت برای به ثمر رساندن انقلابی بی مانند در قرن حاضر را می‌سازند.

کشتار بیرحمانه ده‌ها نوجوان ار جمله نیکا شاکرمی، سارینا اسماعیل زاده و حدیث نجفی کودکان ۱۶ ساله و پرونده سازی‌های نخ‌نمای همیشگی و خودکشی‌های ساختگی، بسرعت آنان را به نمادی از خشم مردم علیه حکومت بدل می‌کند! نمادی که همه مرزهای ممنوعه را پشت سر می‌گذارد و در کنار مهسا امینی به چهره‌های جهانی بدل می‌‌کند! الگوهایی که جهان اکنون نوجوانان ایران را با ‌آنها می‌شناسد و درنده‌خویی جمهوری اسلامی را با کشتار ‌آنان قضاوت می‌کند.
تک‌تیر اندازان حکومتی بیرحمانه قلب و سر نوجوانان را هدف می‌گیرند، یورش گارد سرکوب به مدارس، محاصره و دستگیری دانش‌‌آموزان با شلیک گاز اشک‌آور. عاجزانه در پی خاموش کردن صدای اعتراضی هستند که دیگر شنیده شدن و تکرار و به ثمر نشستن آن بخشی جدایی ناپذیر از جنبش اعتراضی مردم ایران بدل شده است.
سبعیت حکومت در کشتار ۸ مهرماه در زاهدان که تا کنون اسامی ۱۴ کودک فقط از این منطقه منتشر شده است خود به تنهایی گویای خوی درنده حکومتی کودک کش است که دامنه توحش‌ آن انتهایی ندارد.
ده‌ها کودک در بازداشت هستند. چندین کودک مفقودالاثر هستند.

نسلی که وزیر آموزش و پرورش را به لکنت زبان انداخته و این وزیر با یاوه گویی می‌خواهد پرونده خونین حکومت در کودک کشی را از نظرها پنهان کند.
وزیر می‌گوید: “دانش‌آموزی در زندان نداریم و مواردی هم اگر بازداشت باشند برای بحث اصلاح و تربیت است که در مرکز روانشناسی هستند و دوستان کارشنان کارشان را انجام می‌دهند تا بعد از اصلاح به محیط مدرسه برگردند».
پاسدار سابق و وزیر آموزش و پرورش کنونی می‌خواهد یورش نیروی امنیتی که با ماشین ون سفید بدون پلاک وارد یک مدرسه شدند، و والدین آن‌ها مانع از دستیگری دانش‌آموزان شدند را لاپوشانی کند. برای خانواده‌های نگران از بی خبری کودکان دستگیر شده و ربوده شده خود این پاسخ بشدت نگران کننده است! تکذیب کردن خبر دستگیری صدها دانش‌‌آموز در مدارس و خیابان، به معنی انکار مسئولیت دستگاه سرکوب در دستگیری و شکنجه و بازجویی و سر به نیست کردن این کودکان است.
عفان ملازهی، ۱۷ساله مفقود‌الاثر، در زاهدان، دستگیر شد، اما نیروی انتظامی دستگیری او را تکذیب می‌کند. آتیلا ارفعی کودک ۱۶ ساله، در جریان اعتراضات تبریز دستگیر و در بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تبریز به طرز هولناکی شکنجه شده است. محمدجواد زاهدی ۱۶ ساله، با ۹۵ گلوله ساچمه ای در سر و کمر در بازار نرگسیه ساری به قتل رسیده است.

قتل عامدانه حکومتی ۳۳ کودک که همگی با شلیک گلوله کشته شده از جمله ۱۴ کودک فقط در یک روز در زاهدان به قتل رسیده‌اند با این سخنان وزیر بی پاسخ مانده است!

این همان حکومتی است که در سه روز کشتار خونبار آبان سال ۱۳۹۸، با بیرحمی و قساوت بی مانندی، هزاران دانش‌آموز را دستگیر کرد، مدارس را به پایگاه سرکوب بدل کرد، کودکان زخمی را به جای درمان شکنجه کرد. ۲۸ کودک جان باخته آبان که هدف تک‌تیر اندازان حکومت بودند بخشی از جنایت ‌آشکار حکومت اسلامی در خیزش آبان ماه ۹۸ است. خشم آبان هنوز در جان مردم در قلب میلیونها انسان این سرزمین زخمی کاری است که همچنان بی پاسخ مانده است!

مواجهه حکومت با نوجوانان به صورت سیستماتیک رویکردی امنیتی و سرکوبگرانه بوده است. تلاش شکست خورده در مغزشویی و حقنه کردن ایدئولوژی حکومتی و تبدیل کردن مدارس به حسینیه و مسجد سربازگیری تحت عنوان بسیج دانش‌آموزی همه و همه نقش بر آب شده است.
حکومتی که بیرحمانه نیروی کار فوق‌ارزان کودکان را به خدمت گرفت و بیش از هفت میلیون و پانصدهزار کودک را از چرخه تحصیل به بازار بیرحم کار پرتاب کرد و پدیده دردناک کودکان کار و خیابان را روی دست جامعه گذاشت اینک با جسارت و حضور شجاعانه این نوجوانان مواجه است.

جمهوری اسلامی در موقعیتی نیست که بتواند دستان خونین خود را پشت سر خود پنهان کند و به زخم مردم نمک بپاشد! در انتهای راه در سراشیب سقوط شمارش معکوس سرنگونی‌ آن را جهان نظاره‌گر است. نسلی که امروز به کانون اعتراضات جامعه بدل شده است! ریشه جمهوری اسلامی را از ته خواهد کند و نسل حکومت اسلامی کودک کش را از ریشه در خواهد آورد!

اسامی کودکان کشته شده در اعتراضات مهرماه ۲۰۲۲/ ۱۴۰۱

  1. عبدالله محمد‌پور ۱۶ ساله ارومیه
  2. امین معرفت ۱۶ساله اشنویه
  3. ذکریا خیال ۱۶ ساله پیرانشهر
  4. نیکا شاکرمی ۱۷ساله تهران
  5. امیرمهدی فرخی‌پور ۱۷ساله تهران
  6. سارینا اسماعیل‌زاده ۱۶ ساله کرج
  7. آتیلا ارفعی ۱۶ساله آذربایجان/ تبریز «زیرشکنه»
  8. پارسا رضادوست ۱۷ساله هشتگرد کرج
  9. مهدی موسوی ۱۶ساله زنجان
  10. محمدرضا سروری ۱۴ساله شهرری
  11. امیرحسین بساطی ۱۵ساله کرمانشاه
  12. امیرعلی فولادی ۱۶ساله اسلام‌آبادغرب
  13. عبدالله محمدپور ۱۶ساله ارومیه
  14. پدرام آذرنوش ۱۶ساله دهدشت
  15. سیاوش محمودی ۱۶ساله تهران
  16. اقبال شهنوازی ۱۶ساله زاهدان
  17. امید سارانی ۱۳ساله زاهدان
  18. سُدیس کشانی ۱۴ساله زاهدان
  19. یاسر شاهویی ۱۶ساله زاهدان
  20. عفان ملازهی ۱۷ساله زاهدان «دستگیر شده»، مفقودالاثر
  21. محد رخشانی ۱۷ساله زاهدان
  22. موسی آنشینی ۱۷ساله زاهدان
  23. سامر هاشم‌زهی ۱۶ساله زاهدان
  24. عزیزالله کبدانی ۱۴ساله زاهدان
  25. جواد توشه ۱۲ساله زاهدان
  26. محمداقبال شهنوازی ۱۶ساله زاهدان
  27. متین قنبرزهی ۱۴ساله زاهدان
  28. جابر شیروزهی ۱۲ساله زاهدان
  29. میرشکار ۲ساله زاهدان
  30. امید صفرزهی ۱۷ساله زاهدان
  31. نیما شفق‌دوست ۱۶ساله ارومیه
  32. محمدجواد زاهدی ۱۶ساله ساری
  33. ابوالفضل آدینه‌زاده ۱۶ساله مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *