اعتراضات به بیش از ۳۰ شهر رسیده است

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۵۳

۲۰ مهر اطلاعیه۲ : اعتراضات به بیش از ۳۰ شهر رسیده است

در اطلاعیه قبلی از تظاهرات و اعتراضات در ۲۰ شهر خبر دادیم. با  ادامه اعتراضات شمار تعداد شهرها  به یش از ۳۰ رسیده است. اسامی برخی شهرهایی که اعتراضات مردمی در آنها جریان یافته عبارتند از: تهران، سنندج، اصفهان،‌ شیراز، سقز، رشت، شاهین شهر، بوشهر، مشهد، چاه بهار،  گرگان، گنبد کابوس، کرمانشاه، دیواندره، ساری، اردبیل، گوهر دشت،  فردیس کرج ،  گلشهر کرج، مشهد، اراک، بستان، حسین آباد، پیرانشهر، بوکان، بانه، ایلام، همدان،  قزوین، دهگلان، سرپل ذهاب، و قم.

در این تظاهرات ها مردم شعار مرگ بر دیکتاتور و زن آزادی زندگی سر دادند و شب نیز اعتراضات ادامه یافت. در تهران امشب مردم در محلات بسیاری از جمله  ستارخان، چهار راه خسرو، تهران پارس  کاشانی، مولوی، ولیعصر، خیام،  شریعتی، شاهین شمالی، نارمک، و نازی آباد در خیابانها در اعتراض و تظاهرات هستند. در نازی آباد مردم نیروهای سرکوب را عقب رانده کنترل محله را در دست داشتند. در شهرهای دیگر نیز مردم در محلات مختلف به خیابان آمده و شعار میدهند. در دیواندره مردم دست به تجمع زده و خیابان را بستند. در مهاباد  و بوکان مردم با روشن  کردن آتش خیابان ها را بسته اند و شعار میدهند.  زنان و دختران حجاب ها را دور انداخته و خودروها با  بوق ممتد از آنها پشتیبانی میکردند. در نایسر در سنندج فریاد مرگ بر دیکتاتور بلند است. در محله قوخ سنندج نیز سرکوبگران حکومت بسوی مردم شلیک کردند. مردم با آنها درگیر شدند. در بانه مردم در خیابان آتش روشن کرده و تجمع و تظاهرات میکنند. در کرمانشاه و همدان خودرو ها بوق اعتراضی میزنند و مردم در خیابانهای شهر آتش به پا کرده اند.  امشب مردم در ایلام نیز جمع هستند. در پیرانشهر مردم در خیابانها آتش روشن کرده و  شعار زن زندگی آزادی سر می‌دهند.  در سقز در محله کریم آباد شعار مرگ بر دیکتاتور داده میشود. در گنبد کاووس مردم شعار “توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه” را سر میدهند. کرمانشاه مردم در محلات بسیاری از پشت بامها و منازل  شعار مرگ بر دیکتاتور فریاد میزنند. در کرج نیز مردم در اعتراضند و نیروهای سرکوب به سمت خانه ها شلیک میکنند.  در مریوان مردم از صبح به خیابان آمدند و با تاریک شدن هوا تجمعات گسترده تر و درگیریها شدیدتر شده است. در قزوین نیز تظاهرات جریان دارد.  

دانش آموزان در شیراز عکس‌های سران حکومت را پاره کردند و شعار دادند.

در اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف شمار زیادی از مردم و در میان آنها شمار زیادی از دانش آموزان و کودکان دستگیر شده اند. روز گذشته خانواده هاى بازداشت شدگان در مقابل ساختمان بازداشتگاه در شهر بستان تجمع داشته و پیگیر وضعیت عزیزانشان شدند.  با شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد صدای این خانواده ها باشیم.  باید به همراه خانواده ها مقابل بازداشتگاه ها تجمع کرد و دستگیر شدگان را رها کرد. با قدرت انقلابمان وهمبستگی های جهانی در زندانهای را باز کنیم.

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۲  اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *