۱۹ مهر : ادامه اعتراضات و افزایش شعار دهی شبانه از پشت بامها

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۵۰

امشب نیز مثل شب های دیگر اعتراضات شبانه در نقاط مختلف تهران جریان دارد. در خیابان صفدری مردم به خیابان آمده و تظاهرات میکنند. در اتوبان صیاد بنرهای حکومتی را آتش زدند. در تونل حکیم مردم با راهبندان اعتراضی تجمع کردند. امشب بر شمار شعاردهندگان در محله ها افزوده شد و از جمله در محله گیشا، صادقیه، وحدت اسلامی، و قیطریه طنین مرگ بر دیکتاتور در خیابانها طنین انداخته است. در یزد در حد فاصل خیابان باهنر و چهار راه معلم مردم بنر قاسم سلیمانی جنایتکار را آتش زدند.

در بانه، سقز، مریوان، دیواندره، ارومیه و برازجان امشب مردم بازهم به خیابان آمدند و با نیروی سرکوب درگیر شدند. سرکوبگران با گاز اشک آور به مردم حمله میکنند. در سقز مردم مجسمه “پیشمرگه مسلمان” که نمادی از نیروهای مزدور محلی جمهوری اسلامی است را به آتش کشیدند. مردم در این شهر از بالای پشت بام ها بر روی سرکوبگران حکومت سنگ پرتاپ میکنند. در ارومیه مردم با راهبندان و بوق‌های ممتد دست به اعتراض زدند.

در سنندج مردم همچنان با سر کوبگران حکومت درگیرند و مناطق مختلف شهر ا ز جمله محلات نایسر، بهاران، شریف‌آباد، کمربندی ۲۵ و کارآموزی مردم با نیروهای سرکوب حکومت درگیرند. در گریزه سنندج که به محله دوشان متصل است مردم با سرکوبگران درگیر شده و کنترل محل را درست گرفته اند. امشب در فولاد شهر مردم شهر دفتر امام جمعه جنایتکار این شهر را به آتش کشیدند.

اعتصاب سراسری و تجمعات اعتراضی دانشجویان ادامه دارد از جمله امروز دانشجویان دانشگاه گیلان و دانشگاه تربیت مدرس دست به اعتصاب و تجمع اعتراضی زدند. امروز در بندرانزلی نیز دانش آموزان تجمع کردند و علیه حکومت شعار دادند.

در کرمانشاه بازار همچنان در اعتصاب است. در این شهر دانش آموزان با شعار مرگ بر دیکتاتور راهپیمایی کردند. امروز سه‌شنبه ۱۹ مهرماه دو تن از فعالین کارگری در سنندج به اسامی مظفر صالح‌نیا از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و صلاح زمانی با قرار وثیقه آزاد شدند. جمهوری اسلامی در جریان خیزش انقلابی مردم افراد بسیاری را بازداشت کرده است. با قدرت انقلابمان و همبستگی های وسیع بین المللی فشار بیاوریم تا همه بازداشت شدگان اخیر و تمامی زندانیان سیاسی فورا و بدون قیدو شرط آزاد شوند.

خیزش انقلابی مردم با قدرت به پیش میرود. کارگران اعتصابی نفت بر ادامه اعتصابات خود تاکید کرده اند. فراخوانهایی برای تجمعات سراسری ازسوی جوانان محلات تهران و شهرهای دیگر منتشر شده است. یک محور این فراخوانها حمایت از مردم سنندج و زاهدان است که مورد تهاجم جنایتکاران قرار گرفته اند. مردم با شعار انقلاب نکردیم به خانه بر نگردیم بر ادامه اعتراضاتشان تاکید دارند.

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *