ادامه شعار دهی و اعتراضات  شبانه

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۳۶

اعتراضات شبانه در نقاطی از تهران ا زجمله در ولیعصر به سوی پارک وی، تهران پارس و در شهرهایی چون  بجنورد، گوهردشت، اصفهان، سقز، سنندج، بوکان،  لاهیجان و نیز در تونل جاده هراز امل به تهران اعتراض مردمی شروع  و  شعار مرگ بر دیکتاتور در همه جا طنین انداز شده است.  امشب یکی از مردم معترض در منطقه پونک تهران ترانه «برای» آزادی را با بلندگویی قوی پخش کرد و شور وهیجانی در محل ایجاد شد. در لاهیجان تجمع کنندگان شعار میدادند: ” اینقدر نگین اعتراض- اسمش شده انقلاب”، در بوکان مردم در حال ایجاد راهبندان اعتراضی هستند و شعارهای ضد حکومتی سر داده میشود. در بجنورد جوانان و مردم معترض در خیابانها هستند و تجمع در میدان کارگری شکل گرفته  و مردم شعار مرگ بر دیکتاتور میدهند. و به سمت فرودگاه نیز تجمع است. صدای گلوله نیز شنیده میشود.

شعاردهی شبانه از پشت بامها و فریاد مرگ بر دیکتاتور در محلاتی از تهران ازجمله بلوار فردوسی، شاهین ویلا در کرج و در اصفهان فضای این شهرها را به جوش و خروش آورده است. بنا به گزارشات “مرگ بر دیکتاتور” در خیابانهای این شهرها طنین انداخته است.

جوانان شهرستان “درچه” طی بیانیه ای به بسیجیان شهر هشدار داده اند که اکثریت آنها شناسایی شده و در صورت تکرار شرکت در سرکوب گوشمالی میشوند. مردم دراین انقلاب با اشکال مختلف فریاد اعتراض خود را بلند کرده اند.

در یک اقدام نخ نما و نفرت انگیز پزشکی قانونی  حکومت سه هفته بعد از مرگ مهسا امینی با انتشار بیانیه‌ای و با استناد به مدارک ساختگی پزشکی، سی‌ تی اسکن مغز و ریه، معاینه جسد و کالبدگشایی و آزمایش‌های آسیب‌شناسی وقیحانه ادعا کرد که مرگ مهسا ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است. ساعاتی پس ازانتشار این بیانیه پدر مهسا امینی این ادعا را تکذیب کرد و درگفتگو با صدای آمریکا  تاکید کرد که مشاهداتش از پیکر فرزندش با گزارش سازمان پزشکی قانونی هم‌خوانی ندارد و این گزارش را تایید نمی‌کند.

فراخوان ها ا زسوی جوانان تهران و دانشجویان برای تجمعات سراسری وسیع است. جوانان تهران همه مردم در شهرهای مختلف را برای فردا شنبه ۱۶ مهر به تجمعات سراسری فراخوان داده اند. دانشجویان نیز در بیانیه های خود دانشجویان و دانش آموزان سراسر کشور را  به تحصن و اعتراض در روز شنبه ۱۶مهر فراخوان داده اند. این فراخوان نشانگر سازمانیافتگی بیشتر انقلاب مردم و تداوم گسترده تر خیزش های مردمی است و میتواند در تمام شهرها تکثیر شود. همچنین جمعی از کارکنان شرکت واحد طی بیانیه ای اعلام کرده اند که در همبستگی با  خیزش مردمی  روز شنبه دست از کار خواهند کشید.

کشتار فجیع مردم زاهدان در سراسر کشور خشم مردم را شدت داده است. بنا بر خبرها شمار کشته شدگان جمعه هشتم مهرماه در زاهدان به ۹۸ نفر رسید و اسامی جدیدی به این لیست اضافه شده است. در جریان این کشتار خونین ۳۰۰ نفر زخمی شده اند که مردم از ترس دستگیری ها آنها را در خانه ها درمان میکنند. مردم با شعار از زاهدان تا تهران خونین تمام ایران فریاد اعتراضشان را به این جنایتکاری بلند کرده اند. کانون نویسندگان ایران در محکومیت این کشتار و در اعتراض به سرکوب دانشجویان در تهران و در تبریز بیانیه ای منتشر کرده است.

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ مهر ۱۴۰۱، ۷  اکتبر ۲۰۲۲–

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *