zendani

خانواده های زندانیان خواهان لغو احکام اعدام عزیزانشان شدند

zendani
عکس از آرشیو

جمعی از خانواده‌های زندانیانی که متهم به فروش مواد مخدر هستند، امروز در مقابل مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تجمع زدند و خواهان لغو احکام اعدام زندانیان محکوم به اعدام تحت عنوان “فروشندگان خرده پای مواد مخدر” شدند.
این یک حرکت مهم توسط خانواده های زندانیان مشهور به مواد مخدر علیه اعدام است و باید مورد حمایت همه مردم قرار گیرد. تاکنون هزاران نفر از مردم در بیدادگاه های جمهوری اسلامی متهم به نگهداری یا فروش مواد مخدر شده و اعدام شده اند و هزاران نفر دیگر نیز در لیست اعدام هستند.
طبق آمار مقامات جمهوری اسلامی ١١ میلیون نفر پرونده قضائی دارند و طبق اعتراف محمد باقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه در دیماه سال قبل، “سالانه ٦٠٠ هزار نفر بدلیل ارتکاب جرایم مختلف وارد زندان میشوند”. بخش قابل توجهی از زندانیان را معتادان به مواد مخدر و متهمان به نگهداری یا حمل مواد مخدر تشکیل میدهند. قوانین و رفتار مسئولان زندانها با زندانیان بسیار ضد انسانی است. تحقیر و بیحرمتی و شکنجه و اذیت و آزار، کیفیت پائین و حجم ناچیز مواد غذائی، محیط کثیف زندان، فقدان امکانات سرمایشی و گرمایشی، واداشتن زندانیان به کارهای شاق و اجباری در ساعات طولانی از جمله شیوه های برخورد با زندانیان برای در هم شکستن شخصیت و روحیه زندانیان است. علاوه بر این در همه زندانهای جمهوری اسلامی مواد مخدر به حد کافی توزیع میشود و بسیاری از زندانیان در طول دوره زندان به اعتیاد کامل روی میاورند و سالانه صدها نفر از زندانیان متهم به فروش مواد مخدر اعدام میشوند. سایر زندانیان نیز اکثرا بدلیل فقر، نزاع های مربوط به طلاق و زد و خورد و جرم های مشابه تشکیل میدهند. این زندانیان را اساسا کارگران و جوانان بیکار و محرومی تشکیل میدهند که قربانی این نظامند و اکثر قریب به اتفاقشان باید از زندان ها آزاد شوند.
اینها در دادگاه هائی محاکمه شده اند که نه قضاتش با هیچ معیاری صلاحیت دارند و نه متهم از شرایط عادلانه دفاع از خود و وکیل مدافع با صلاحیت برخوردار بوده است. قوانین جمهوری اسلامی بر اساس قوانین شرعی و توضیح المسائل آخوندهای مرتجع نوشته شده و با استانداردهای بین المللی کوچکترین خوانائی ندارد. از نظر ما سيستم قضائی جمهوري اسلامي و احکامش مطلقا اعتباری ندارد و همراه با سرنگونی جمهوری اسلامی باید در هم پیچیده شود و بساط اعدام و آدمکشی اش نیز برای همیشه برچیده شود.
حزب کمونیست کارگری از اعتراض خانواده ها علیه لغو احکام اعدام زندانیان حمایت میکند و سایر خانواده های زندانیان را نیز فرامیخواند که با هم تماس بگیرند و با راه انداختن حرکات مداوم، جمعی و بزرگ خواهان لغو مجازات اعدام شوند. حزب همه مردم را به شرکت در این تجمعات و تلاش برای گسترش این اعتراضات و جلوگيري از كشتار زندانيان فرامیخواند.
حزب کمونیست کارگری ایران
٣٠ مرداد ١٣٩٢، ٢١ اوت ٢٠١٣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *