woolwich-attackers

مردم در هیچ کجا ایمن نیستند

بهروز مهرآبادی

woolwich-attackers
تروریستی که با قمه و ساطور خونالود در دست در یک خیابان لندن برای ناظران بهت زده سخنرانی می کند، گوشه هایی از واقعیات مهیبی را بیان می کند که هر لحظه در نقاط مختلف جهان اتفاق می افتد. او تهدید می کند: “مردم شما اینجا دیگر ایمن نخواهند بود” و اضافه می کند: “زمانی که تفننگهایمان را بیرون بیاوریم، آیا سیاستمداران قربانی می شوند؟ نه، آنهایی که قربانی میشوند افرادی معمولی مثل شما و فرزندانتان هستند.خوب پس ساقطشان کنید. از آنها بخواهید تا ارتشان را از سرزمینهایمان بیرون بیاورند تا شما هم در صلح و آرامش زندگی کنید.”
این سخنان برای مردم افغانستان که سایه دهشتناک طالبان را بر زندگی روزمره خود دارند، آشنا است، برای مردم عراق که هر روز صدای انفجار بمب ها و خبر کشته شدن همسایگان و دوستان خود را می شنوند و یا بسیاری از عزیزان خود را بخاطر بمباران های نیروهای ناتو از دست داده و یا برای آنها که بخاطر صدمات بمب های محتوی مواد رادیو اکتیو شاهد مرگ تدریجی خود هستند، آشنا است. مردم ایران که جنازه های آویزان از جرثقیل ها را در خیابانها می بینند، و برای مردم پاکستان که از سویی کودکانشان هدف حملات هواپیماهای بدون سرنشین قرار میگرند و از سوی دیگر مدارس فرزندانشان توسط طالبان گلوله باران میشود، این سخنان را میشناسند. این بخشی از مانیفست اسلام سیاسی است که در کشورهای اسلام زده رسما به اجرا گذاشته می شود و توسط این تروریست در لندن بیان می شود.
این سخنان بیان کننده وضعیت مردمی که در جنگ بین دو قطب تروریسم دولتی غرب و تروریسم اسلام سیاسی قربانی میشوند. مردم همه مجرمند. حتی بدور از کشورهای اسلامزده، در اروپا و آمریکا مردمی که بار بحران عمیق اقتصادی و استثمار روزافزون را بدوش می کشند، باید نگرانی و هراس از تهاجم سلاخان اسلامی به زندگی خود و فرزندانشان را نیز به مشکلات و مصائبشان اضافه کنند.
صحنه های فجیعی از کشتن یک سرباز انگلیسی در رسانه های مختلف منتشر شده است. برای مردم انگلیس و بسیاری از مردم جهان تکان دهنده بود. حتی برای مردمی که هر روزه دهها خبر درباره سر بریدن، اعدام، سنگسار، قطع دست و پا، بمب گذاری، مسموم کردن آب آشامیدنی مدارس و… را در سایر مناطق جهان میشنوند و می خوانند، دیدن این توحش از نزدیک و در کنار خود، باور نکردنی و غیر قابل درک است. برای بهتر فهمیدن این واقعه فیلم ها و عکس های خونبار این جنایت را باید در سهم خواهی اسلام سیاسی دید، آنرا باید در کنار سیاست مماشات غرب با اسلام سیاسی و بند و بست ها، مذاکرات و معاملات با دولتها و باند های اسلامی و در متن قرارداد های صدها میلیاردی صنایع نظامی دید، این تصاویر را باید در کنار تصاویری از حمله هواپیماهای ناتو به مناطق مسکونی گذاشت. این صحنه ها را باید همراه با سیاست نسبیت فرهنگی دولتهای اروپایی، در ساختن مساجد و مدارس مذهبی توسط این دولتها و در برقراری قوانین شریعه بررسی کرد.
مردم در هیچ کجا ایمن نیستند. جنگ بین دو قطب تروریستی دامنگیر مردم در همه نقاط جهان شده است. تهدیدات و خطرات اسلام سیاسی و تروریسم اسلامی در همه جا جدی است و بیش از هر چیز باید به کمک مردمی شتافت که در کشورهایی نظیر ایران و یا افغانستان مستقیما در معرض دائمی تهاجمات و تعرضات آنها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *