اعتراضات شبانه ادامه می یابد

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۳۴

هم اکنون اعتراضات شبانه در تهران و شهرستانها در جریان است. این تجمعات و شعاردهی های شبانه در تهران در محلات قلعه حسن خان، ولیعصر، تجریش، ونک، امیر آباد، عباس آباد، نازی آباد، تهران پارس،  میدان هروی و شهرک پرند سربلند کرده اند. در شهرستانها نیز مردم در شهرهای کرمانشاه، اصفهان، فولاد شهر، تبریز، همدان و مهر شهر کرج دست به اعتراضات شبانه زده اند. در ونک جمعی از مردم یکصدا سرود “بیزاریم ازدین شما” را خواندند. در همه این اعتراضات مردم با جمع شدن، شعار دادن  و بوق  زدنهای ممتد خودروها علیه حکومت تظاهرات میکنند. در اراک صحنه هایی از شعار نویسی و برداشتن حجاب و تجمعات اعتراضی مردم را شاهدیم.  در اصفهان اعتراضات در محلات مختلف برپا شده است. در  مهرشهر کرج  مردم فریاد می زنند؛ “این همه سال جنایت  مرگ بر این ولایت”. شعاردهی های شبانه مرگ بر دیکتاتور نیز در سطح شهر طنین انداز شده است.  

امروز در کرج تجمعی بزرگ بر مزار پارسا رضا دوست جوان هفده ساله ای که در اول مهر در اعتراضات مردمی با شلیک مستقیم نیروهای سرکوب در هشتگرد کرج به قتل رسید، برپا شد. در هفتمین روز درگذشت نیکا شاکرمی که بعد از مهسا امینی به شاخص اعتراض علیه جنایات حکومت تبدیل شده است فریاد مرگ بر دیکتاتور سر داده شد و  بر مزار او نوشتند:”آن کس که ترا کُشت  ترا کِشت مرا زاد”. نیکا شاکرمی از کشته شدگان اعتراضات اخیرجمهوری اسلامی است که با ضربات سنگین به سرش کشته شده است. مادر نیکا  در یک پیام ویدئویی میگوید:”دخترم را کشتند و مرا برای اعتراف اجباری تهدید می‌کنند”.  بدلیل مشکل اینترنت اخبار با تاخیر منتشر میشود.

 شمار دقیق جانباختگان روشن نیست و تا کنون هویت صد و دو نفر از کشته‌شدگان این اعتراضات توسط حکومت، مشخص شده است.  ضمن اینکه هنوز اسامی جدیدی به این فهرست اضافه می‌شود. بایکوت جهانی جمهوری اسلامی به یک گفتمان سیاسی روز تبدیل شده است. مراسم گرامیداشت جانباختگان در همه جا به صحنه اعتراض مردم تبدیل شده است.  

در ادامه سرکوبگری های جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۱۴ مهر ماه، از شبکە‌هاى وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی، اعترافات اجباری دو شهروند فرانسوی کە پنج ماه پیش بە ایران سفر کردە بودند، مبنی بر “جاسوسی” از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد. در این ویدئو خانم کولر روسری بر سر دارد و خود را “مامور اطلاعاتی و عملیاتی سرویس امنیتی خارجی فرانسه” توصیف می‌کند.  ژاک پری نیز  می‌گوید: هدف ما در سرویس امنیت خارجی فرانسه، فشار بر جمهوری اسلامی است.  در واکنش به این سیاست کثیف جمهوری اسلامی، وزارت خارجه فرانسه در بیانیەای شدید اللحن این عمل را شرم‌آور، صحنه‌سازی وقیحانه و مغایر قوانین بین‌المللی خواند.

جمهوری اسلامی در یازده اردیبهشت امسال همراه با این دو فعال کارگری شماری از معلمان و فعالین کارگر ی و اجتماعی را در یک سناریو سازی نخ نما و مسخره بازداشت کرد. این دستگیری ها با اعتراضاتی گسترده در میان معلمان و در جنبش کارگری روبرو شد. در اعتراض به آن کارزاری قدرتمند و بین المللی به راه افتاد و قدرت این کارزار سیاست سناریوی سازی حکومت را عملا به شکست کشاند. کنون حکومت این دو فعال کارگری را با  اعتراف گیری اجباری به تلویزیون آورده است تا مبارزات مردمی را  همانند همیشه به دسیسه جاسوسی و دولتهای خارجی منتسب کند. سناریو سازی های این چنینی یک سیاست رسوا و شکست خورده حکومت است.

و بیش از هر چیز بن بست حکومت را بیان میکند که ابزاری برای دفاع از خود جز سرکوب و همان سناریوهای رسوا و نفرت انگیز پیشین در اختیار ندارد.

 همبستگی بین المللی با خیزش مردمی در ایران گسترش می یابد. امروز جمعی از مردم در اورشلیم با شعار زن، زندگی، آزادی در حمایت از مبارزات مردمی در ایران در پارک استقلال تجمع کردند. در ادامه حمایت های سلبریتی ها و چهرهای شناخته شده از اعتراضات مردمی، بوفون، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایتالیا و قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶، حمایت خود را از مبارزات مردم در ایران اعلام کرد.

خیزش انقلابی مردم ابعاد گسترده تری پیدا کرده و فراخوانها برای اعتراضات بسیار است. از جمله فراخوانی از سوی جوانان تهران به اعتراض  سراسری در تمام شهرها در میادین اصلی داده شده است و  در پاسخ به آن فراخوانی از سوی جوانان در شهر اصفهان داده شده است. این فراخوانها ابعاد سازمانیافته تر و سراسری تر اعتراضات را به نمایش میگذارد.

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ مهر ۱۴۰۱، ۶  اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *