تجمع کشاورزان خوراسگان اصفهان و اعتصاب کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۲۸

امروز سه‌شنبه ۱۲مهرماه شمار زیادی از کشاورزان خوراسگان اصفهان دست به تجمع و راهپیمایی زدند. کشاورزان در تظاهرات خود از جمله شعار میدادند “رئیسی دروغگو ، زاینده رود ما کو”، “مرگ بر این دولت مردم فریب”. با تظاهرات کشاورزان مردم به شیوه های مختلف از آنها ابراز همراهی و حمایت میکردند و آنها را تشویق و حمایت میکردند.

تجمع و تظاهرات کشاورزان خوراسگان اصفهان یک حرکت مهم در گسترش اعتراضات در سطح جامعه است. تجمع اعتراضی این کشاورزان مقدمه پیوستن صف هزاران نفره کشاورزان است که دو سال قبل اعتراضاتشان با سرکوب و گلوله پاسخ گرفت.

در این روز کارگران نیروگاه ۹۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی دالاهو نیز اعتصاب کردند. این کارگران به معوقات مزدی خود و وعده های پوشالی مسئولین اعتراض دارند. کارگران با اعتصاب خود در ورودی نیروگاه را بستند. روز قبل از آن نیز کارگران پتروشیمی دنا در عسلویه دست به اعتصاب زدند. این درحالیست که شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت قبلا طی بیانیه ای ضمن حمایت از اعتراضات مردمی اولتیماتوم داد که اگر سرکوبگریهای حکومت ادامه یابد دست به اعتصاب خواهند زد.

اعتصابات سراسری یک حلقه مکمل اعتراضات خیابانی است که انقلاب مردم برای رهایی را قدرتمند تر مینماید. حزب کمونیست کارگری بر اعتصابات سراسری معلمان، کارگران بخش های مختلف کارگران خدماتی و کارگران نفت و همه بخش های کارگری به عنوان امری ضروری و حیاتی برای پیشروی انقلاب تاکید دارد.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۴ اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *