حمید تقوائی:  چهره مردانه مجلس و چهره قرون وسطائی حکومت!  

 

“در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی هر کدام از بانوان که خود را صالح می‌دانند باید برای ثبت نام حضور یابند. برای ما فرقی نمی‌کند که نماینده آقا یا خانم باشد.” حسن روحانی

 

این اظهار نظر رئیس جمهور اسلامی برای گرمی بازار انتخابات نمونه گویائی از مشاطه گری تهوع آور نوع دوخردادی از نظام ضد زن جمهوری اسلامی است.  وقتی نوبت تبلیغات انتخاباتی میرسد  برای رئیس دولت کذائی تدبیر و امید فرق نمیکند نماینده آقا و یا خانم باشد ولی برای نظام متبوعه ایشان در همه موارد دیگر یک تبعیض جنسیتی و آپارتاید  جنسی تمام عیار برقرار است. در امر انتخاب همسر،  طلاق، مسافرت، ارثیه، پوشش، شرکت در میدانها و استادیومهای ورزشی، آواز خواندن، قضاوت و شهادت، و حتی انتخاب شدن بعنوان رئیس جمهور زنان یا مطلقا هیچ حقی ندارند، یا حقشان نصف حقوق مردان است، و یا منوط به اجازه مردان است.

تلاش دیگری از نوع مجاهدتهای اصلاح طلبان دوخردادی  برای مشارکت بیشتر زنان در مجلس،  کمپین “تغییر چهره مردانه مجلس” است. یک خواست محوری این کمپین تخصیص پنجاه کرسی مجلس شورای اسلامی برای “زنان برابری طلب” است. فعالین این کمپین خود را برابری طلب میخوانند اما  کمترین نقد و اعتراضی به قوانین و احکام اسلامی آشکارا و  صریحا تبعیض آمیز علیه زنان ندارند. همین مطالبه پنجاه کرسی  نشان میدهد برابری طلبی اینان واقعا از چه سنخی است.

یکی از سخنرانان در دومین نشست فعالین این کمپین که  در هفته گذشته برگزار شد میکوید: “زمانی‌که نیمی از جامعه در تصویب قوانین دخالت نداشته باشند نتیجه آن عدم پرداخت به مشکلات نیمی از جامعه است و این دلیلی است که ما امروز گردهم آمده‌ایم.” اما همه میدانند که در جمهوری اسلامی یک علت پایه ای مشکلات نیمی از جامعه احکام و قوانین الهی است و نه عدم شرکت زنان در تصویب این قوانین. راه رهائی زنان راه یافتن به مجلس اسلامی نیست، خلاصی از سلطه مقدسات و اخلاقیات و ایدئولوژی اسلامی در کل نظام سیاسی و دولت و نظام حقوقی و قانونی و آموزشی جامعه است. تا آنجا که به مجلس اسلامی مربوط میشود برای توده مردم این نیز، مانند جناب رئیس جمهور، فرقی نمیکند که نماینده آقا و یا خانم باشد. هر آقا و یا خانمی که از صنوق درآورند نماینده واقعی مردم نخواهد بود!

٢٣ دسامبر ٢۰۱٥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *