اعتراضات گسترده دانش آموزان و دانشجویان و فراخوان معلمان به اعتصابات

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۲۶

انقلاب مردم برای رهایی ادامه دارد. شعارهای زن، زندگی، آزادی ، و مرگ بر دیکتاتور در همه جا طنین  انداز است. امروز ۱۱ مهر از اول صبح اولین هسته های تجمعات اعتراضی در تهران شکل گرفته است. امروز سومین روز اعتصابات و تجمعات سراسری دانشجویان در دانشگاه ها را نیز شاهد هستیم.

گفتمان اعتصاب در فضای سیاسی جامعه وسیعا قدرت گرفته است. شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران،  طی بیانیه ای به مناسبت پنجم اکتبر  و در همراهی و همبستگی با موج وسیع اعتراضات و اعتصابات مردمی برای روز  دوازدهم مهرماه فراخوان به اعتصاب سراسری داده است. در این بیانیه قید شده است که بدلیل اینکه روز جهانی معلم در ایران با یک تعطیلی سراسری مصادف است اعتصاب خود را در روز قبل آن برپا خواهند کرد. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان قبلا اعلام کرده بود که در صورت ادامه سرکوبگریهای حکومت اعتراضات گسترده ای را در دستور خواهند داشت.  

دختران دبیرستانی نیز به انقلاب پیوسته اند. بنا بر خبرها دختران دانش آموز در مدارسی از تهران،‌ کرج، گوهر دشت، اصفهان و شیراز و با فریاد مرگ بر دیکتاتور دست به اعتراض زده اند. از جمله در گزارشات از اعتراض  دختران دبیرستانی در مدرسه ای در گوهردشت کرج،‌ برداشتن مقنعه در یکی از مدارس کرج و فریاد مرگ بر دیکتاتور از سوی دانش آموزان  مدرسه ای در شیراز خبر میدهد. بنا بر همین خبرها دانش آموزان مهرشهر کرج با شعارهایی چون توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه، جمهوری اسلامی نمیخوایم، نمیخوایم دست به تجمع زدند. در دبیرستان فرزانگان اصفهان  و  دبیرستانی در سنندج دانش آموزان با شعارهای  نترسید، نترسید مه همه با هم هستیم، زن ، زندگی، آزادی دست به اعتراض زدند. در این اعتراضات دانش آموزان آهنگ  “برای”را همخوانی کردند.

اعتراضات مردمی در کف خیابان نیز همچنان تداوم دارد و هم اکنون در برخی نقاط تهران حلقه های اولیه تجمعات اعتراضی شکل گرفته است.  شب گذشته اعتراضات مردمی در محلات مختلف تهران از جمله در خیابان شریعتی، انقلاب، ولیعصر، آزادی، فلسطین و اطراف دانشگاه شریف و در شهرستانها از جمله در شهرهای اصفهان، کرج، مشهد، رشت، شاهین شهر، اراک، مهاباد، اهواز، سنندج، خرم آباد، ایرانشهر ادامه یافت. بعلاوه در ۳۰ دانشگاه دانشجویان تجمعات بزرگی داشتند.  شبانگاه نیز شعار های مرگ بر دیکتاتور در خیابانهای مختلفی از تهران و شهرستانها سر داده شد و  این شعار بر تمام دیوارها نقش بسته است. شعار زن،‌ زندگی، آزادی به شعار اتحاد و همبستگی همه مردم علیه حکومت تبدیل شده است.

ایرانیان در خارج کشور نیز به یک نیروی فعال و مهم حمایت و پشتیبانی از انقلاب در ایران تبدیل شده اند و روز گذشته نیز در شهرهایی چون لوس آنجلس و  ونكوور و در ترکیه تجمعات بزرگی برپا بود و با فراخوان گروههای فمینیستی در ۲۵ شهر جهان تجمع و اعتراض برگزار شد. 

مجله اشپیگل آلمان به نقل از منابع خود گزارش داد که آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک پیشنهادهایی را برای تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران به دلیل سرکوب اعتراضات ارائه کرده‌اند. با فشار  انقلاب مردم دولتهای جهان را به بایکوت جمهوری اسلامی میکشانیم.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۳  اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *