دولت اردوغان باید سرنگون شود!

حمله وحشیانه دولت اردوغان به مردم کردستان ترکیه باید فورا متوقف شود!

 

 

کشتار مردم شهرهای کردستان ترکیه وسکوت رسانه های خبری

 

حکومت نظامی و محاصره شهرهای کردستان ترکیه و سرکوب مردم بوسیله ارتش و نیروهای نظامی دولت اردوغان با بیرحمی تمام ادامه دارد. اما رسانه های خبری رسمی و بین المللی با سکوت مرگبار خود باعث شده اند که مردم دنیا از فجایع این منطقه بیخبر باشند. حکومت نظامی در شهرهای کردنشین جنوب شرقی ترکیه از ژوئیه ۲۰۱۵ شروع شده و تا کنون ادامه دارد.

طبق آمار منتشر شده از طرف دولت ترکیه و سازمانهای حقوق بشری در جریان این درگیریها تا کنون صدها نفر کشته و زخمی و حدود دویست هزار نفر از مردم این شهرها آواره و بی مسکن شده اند. آمار دستگیری و بازداشت شدگان به هزاران نفر میرسد.

در ابتدای درگیریها نیروهای گارد ویژه و پلیس به سرکوب مردم پرداختند اما بعد از چند هفته دولت ناتوان از سرکوب مردم، ارتش را برای محاصره و سرکوب اعزام کرد. اکنون ارتش با توپ و تانک و هلیکوپتر در حال توپ باران و بمباران این شهرها است. در هر شهری که مقاومت در مقابل ارتش اردوغان شروع میشود آن شهر در محاصره کامل قرار میگیرد و آب و برق و تلفن و…  قطع میشود و ستونهای نظامی به کشتار مردم و تخریب شهر میپردازند.

جنگ کوچه به کوچه اکنون در چندین شهر جنوب شرقی ترکیه در جریان است. پ.ک.ک مناطق کردستان را “خود مدیریت” اعلام کرده و از نیروهای خود در شهرها خواسته است به مقاومت مسلحانه بپردازند. دولت ترکیه با سرکوب مخالفین خود اعلام کرده است که میخواهد  تروریست”ها را نابود کند.

تا کنون در شهرهای دیاربکر، ماردین، شیرناک، بوتان، سور، کرپوران، جزیر و نصبین و سلوپی و…  حکومت نظامی اعلام شده و جنگ و گریز خیابانی ادامه دارد.

طبق آخرین اخبار منتشر شده اکنون در شهر دیاربکر بزرگترین شهر کردنشین ترکیه در مقابل حکومت نظامی دولت، مردم و حزب ها.د.پ اعتصاب عمومی اعلام کرده و تمام شهر تعطیل است و در گوشه و کنار شهر جنگ و گریز در میان مردم و نیروهای ارتش ترکیه ادامه دارد.

فضای جنگی و کشتار و آوارگی، زندگی عادی میلیونها شهروند ساکن این منطقه را با مشکلات جدی مواجه کرده است. دو طرف جنگ یعنی دولت اردوغان و پ.ک.ک شکست طرف مقابل را هدف خود اعلام کرده اند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری دولت ترکیه و سیاست سرکوبگرانه و فاشیستی آنرا شدید محکوم میکند. جنگ و حکومت نظامی در شهرهای ترکیه باید فورا پایان داده شود و کلیه دستگیر شدگان و زندانیان سیاسی فورا و بی قید و شرط آزاد شوند. مردم کردستان ترکیه حق دارند در یک رفراندوم آزاد شیوه اداره جامعه خود را تعیین کنند .

مردم کردستان در چهار کشور منطقه ترکیه، سوریه، عراق و ایران از بعد از جنگ جهانی اول و تقسیم مجدد جهان در میان قدرتهای جهانی تا کنون از حقوق اولیه خود محروم شده اند و دولتهای سرکوبگر یکی بعد از دیگری فجایعی شبیه آنچه امروز در ترکیه شاهد هستیم را به این مردم تحمیل کرده اند.

این سیاست سرکوبگرانه و بی حقوقی مردم کرد زبان در این مناطق عملا باعث شده است که جریانات ناسیونالیست کرد و ناسیونالیستهای ملت بالا دست مبارزات حق طلبانه مردم را به جنگ قومی تقلیل دهند و نفرت قومی را دامن بزنند.

ما از همه مردم آزادیخواه و سازمانهای چپ و مدافع حقوق انسانی میخواهیم قاطعانه سیاست سرکوبگرانه دولت اردوغان را محکوم کنند و  از حقوق پایه ای مردم کردستان ترکیه فعالانه حمایت نمایند.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٢ دسامبر ٢٠١٥

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *