حمایت مردم عراق و کردستان از قیام زنانه در ایران ادامه دارد! سمیر نوری

پس از کشته شدن ژینا امینی ۲۲ ساله توسط دستگاه های سرکوبگر جمهوری اسلامی ایران، تظاهرات و قیام گسترده ای اکثر شهرهای ایران را در برگرفت که زنان با شرکت وسیع خود پرچمدار این قیام هستند. حمایت و پشتیبانی های جهانی از مردم ایران به ده ها شکل از اعتراضات مردم ایران گسترش می یابد.
مردم با تظاهرات، پاره کردن تصاویر رهبران جمهوری اسلامی، صدور بیانیه، انتشار اخبار اعتراضات و خیزش‌های مردم ایران، سرودن شعر و ترانه و استفاده از شبکه‌های اجتماعی به اشکال مختلف، در خیابانها حضور چشمگیری دارند.

مردم کردستان عراق و مردم عراق از جمهوری اسلامی متنفر هستند و خود را دلسوز و حامی مردم ایران می دانند تا اژدهای جمهوری اسلامی ایران را به زیر بکشند.
در همین رابطه جمعه گذشته مردم کردستان عراق در مقابل مقر سازمان ملل در اربیل به خیابان ها آمدند و تظاهراتی باشکوه در حمایت از مردم ایران برگزار کردند و پرچم جمهوری اسلامی و تصویر خامنه ای را به آتش کشیدند. به همین مناسبت فعالان چپ، کمونیست و تشکل آزادی زنان روز چهارشنبه در میدان فردوس بغداد تجمع کردند و از قیام باشکوه مردم ایران حمایت کردند و گفتند که سرنوشت مردم عراق و ایران یکی است. آنها کشته شدن (ژینا) مهسا امینی و شلیک به سوی معترضان و تظاهرکنندگان را محکوم کردند.

این در حالی است که مردم عراق تصاویر قاسم سلیمانی و کنسولگری ایران را در چند نقطه در جریان انقلاب اکتبر در عراق به آتش کشیدند و شعارهایی مانند «ایران بره بره ، عراق حره حره » ( حکومت ایران از عراق اخراج، عراق آزاد آزاد) سر دادند. چند تن از فعالان شهر سلیمانیه در فراخوانی از مردم این شهر خواستند تا از مردم کردستان ایران، از زنان و آزادیخواهان ایران حمایت کنند. قرار است چهارشنبه ۲۸ سپتامبر تظاهرات بزرگی در خیابان سالم برگزار شود. فیس بوک، توییتر و اینستاگرام مملو از پیام های همبستگی از حرکت شکوهمند زنان و مردم ایران علیه حکومت اسلامی است. در حالی که جمهوری اسلامی مرزهای کردستان عراق و ایران را تا عمق چندین کیلومتری گلوله باران می کند، هم مسلکان جمهوری اسلامی و احزاب اسلامی در کردستان عراق به وحشت افتاده اند و به زنان فعال، چپ و آزادیخواه حمله می کنند، آنان مرگ خود را با مرگ جمهوری اسلامی می بینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *