اعتصاب عمومی در سراسر کردستان و گسترش آن به برخی شهرهای دیگر

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۲۲

امروز نهم مهرماه در کردستان به فراخوان حزب کمونیست کارگری  و  احزاب دیگر منطقه در پاسخ به بمباران اردوگاه احزاب اپوزیسیون و در اعتراض به جنایات حکومت علیه اعتراضات خیابانی در شهرهای کردستان و در سراسر ایران، و در همبستگی با مبارزات شکوهمند مردمی در سراسری ایران  شهرهای کردستان وارد اعتصاب عمومی شدند. بنا بر خبرهای تاکنونی در پاسخ به این فراخوان هم اکنون شهرهای زیادی از جمله  سردشت، سقز، پیرانشهر،  سنندج ، مریوان، اشنویه، بوکان، مهاباد، بانه، قروه، ربط، روانسر،  دیواندره، کامیاران، دهگلان، جوانرود، نی از توابع مریوان در اعتصاب عمومی بسر میبرند. اعتصاب عمومی در کردستان اعتراضات مردمی در این استان را قویتر کرده و بر گفتمان اعتصابات سراسری و اعتصاب عمومی در سراسر  کشور قدرت می بخشد.   هم اکنون خبرها از اعتصاب عمومی در مناطق دیگری از جمله ایلام، ارومیه و اصفهان  گزارش میدهند.  همچنین بنا بر خبرها بخشی هایی از  بازار در تهران وتبریز تعطیل است.

در کنار این اعتصابات، گفتمان اعتصاب سراسری  با قدرت جلو میرود.  اعتصابات سراسری در دانشگاهها با قدرت به جلو میرود و بخش های مختلفی از جامعه  همچون کارگران رسمی و پروژه ای پیمانی نفت، رانندگان کامیون و کامیونداران، کارگران راه آهن اندیمشک و معلمان  طی بیانیه هایی  با تاکید بر اینکه اگر بازداشتی ها آزاد نشوند و سرکوبگری ها ادامه یابد اولتیماتوم به اعتصاب داده اند. همچنین جمعی از  کارگران نیشکر هفت تپه طی بیانیه ای  با عنوان به شعار #زن_زندگی_آزادی و با فریادهایمان به سایر مردم معترض بر ضرورت اعتصابات سراسری تاکید کرده اند.

این کارگران در بیانیه خود بر اقدام برای ایجاد شوراهای مستقل در محیط های کار و زندگی جهت دخالت در تمامی شئون اقتصادی-سیاسی-اجتماعی تاکید کرده اند.

حزب کمونیست کارگری همه مردم را به حمایت سراسری از اعتصاب عمومی مردم کردستان و اعتصابات سراسری در تمام مراکز کارگری فراخوان میدهد. حزب از کارگران نفت، معلمان، کارگران بخش های خدماتی همچون رانندگان کامیون و بخش های حمل و نقل، کارگران مترو، آتش نشانی ها، شهرداری ها، مخابرات، برق و کارکنان بخش غیر اورژانس درمانی خواستار بر پایی یک اعتصاب سراسری قدرتمند در تقویت اعتراضات در کف خیابان است. 

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ مهر ۱۴۰۱، ۱ اکتبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *