حکومتی که کارگر بیکار را به رگبار میبندد باید سرنگون شود

wpi-Logo

گرامی باد یاد مرتضی فرج نیا!

تلویزیون کانال جدید امروز رویارویی زنان و مردان روستای شهرویی بهبهان با حکومتی بود که مزدورانش دو روز قبل جوانان جویای کار در این روستا را به رگبار بسته و یکی از آنها را به قتل رساندند. جوانان این روستا سه روز متوالی دست به تجمع اعتراضی زدند. در سومین روز این تجمع نیروی انتظامی روی مردم آتش گشود و مرتضی فرج نیا را به قتل رساند. ابراهیم شهرویی نیز از ناحیه کلیه مجروح و راهی بیمارستان شد. طبق گزارش مردم شهرویی، مزدوران حکومت اجازه ندادند مرتضی فورا به بیمارستان منتقل شود و او متاسفانه به دلیل خونریزی جان باخت.

محمدرضا اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان، استاندار خوزستان و فرماندار بهبهان و رسانه های مختلف حکومتی از ایلنا تا فارس و خوزنیوز و عصر ایران در دو روز گذشته همه تلاش خود را بکار بردند که تیراندازی را به مردم نسبت بدهند و حکومت کثیف شان را از زیر ضرب خارج کنند. چنان به وحشت افتاده اند که شورای تامین استان را فورا به جلسه فراخواندند تا تصمیم بگیرند که چگونه این جنایت را توجیه کنند و چگونه جلو طغیان مردم را بگیرند. اما امروز یکی از مزدوران حکومت در پاسخ به مردم شهرویی در کانال جدید رسما اعتراف کرد که نیروی انتظامی برای پراکنده کردن جوانان شهرویی دست به تیراندازی زده است و از مردم میخواست بجای اعتراض از مسیر قانونی مساله را پیگیری کنند. طبق گزارشی که به ما رسیده سه نفر از مردم شهرویی دستگیر شده اند. نام دو نفر از دستگیر شدگان افشین و داریوش است. مردم شهرویی میگویند این جنایت را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

قتل مرتضی فرج نیا یک بار دیگر تاکید میکند که کارگران باید بطور جدی دست به کار به زیر کشیدن این حکومت کثیف و جنایتکار سرمایه داران شوند. حکومتی که بجای تامین کار و رفاه برای مردم، کارگر و جوان بیکار را به قتل میرساند باید سرنگون شود. عاملین و آمرین قتل مرتضی فرح نیا باید محاکمه شوند. دستگیر شدگان باید فورا آزاد شوند. سران جمهوری اسلامی با این جنایت پرونده سیاه خود را سنگین تر کردند.

حزب کمونیست کارگری به خانواده و دوستان مرتضی فرج نیا صمیمانه تسلیت میگوید و دست مردمی را که امروز در گرامیداشت مرتضی دست به تجمع زدند و در کانال جدید خبررسانی کردند و پاسخ مقامات حکومت را دادند صمیمانه میفشارد. حزب مردم بهبهان را فرامیخواند دست در دست مردم شهرویی به این جنایت اعتراض کنند. وسیعا در مراسم بزرگداشت مرتضی شرکت کنند و یادش را گرامی بدارند. این واقعه باید در سراسر کشور مورد اعتراض کارگران و جوانان و همه انسان های معترض و آزادیخواه قرار گیرد. مبارزه برای رفاه و کار یا بیمه بیکاری را باید در سراسر کشور گسترش داد.

 حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *