تظاهرات و اعتراضات در شهرها و مناطق بسیاری ادامه دارد

خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۱۱

“تا انقلاب نکردیم، به خونه برنگردیم”

اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف ادامه دارد، در تظاهراتی در تهران مردم با شعار “تا انقلاب نکردیم به خونه بر نگردیم” ادامه انقلاب و سرنگونی حکومت اسلامی را فریاد زدند. بنا بر خبر ها شب گذشته در بیش از ۳۰ نقطه تهران تظاهرات و شعار دادن جریان داشت. از جمله در مناطق نارمک، پونک، قلهک، اکباتان، صادقیه، بلوارصدر، تجریش، سازمان آب، حبیب الله، شریعتی، ستارخان، قیطریه، اتوبان رسالت…..تجمع و اعتراض جریان یافت. علاوه بر تهران مردم در شهرهای بسیاری به تظاهرات و شعار دادن و درگیری با نیروهای سرکوب ادامه دادند. بطور مثال این اعتراضات در شهرهای سراوان، اهواز، بوشهر، سنندج، شیراز، اصفهان، بوکان، قزوین، گوهردشت، تبریز، زاهدان، یزد،‌ مشهد، ‌ کرمانشاه، ارومیه، کرج،‌ رشت، بجنورد، مردم به خیابان آمده بودند. همچنین در روز گذشته دانشجویان کوی دانشگاه تهران دست به اعتراض زدند. با توجه به قطع اینترنت در ساعات طولانی روز اخبار اعتراضات به کندی منتشر میشود. اما خبرها از گسترش دامنه اعتراضات به شهرها و محلات بیشتری حکایت میکنند و این گستردگی نیروی سرکوب حکومت را بیش از بیش پراکنده و فرسوده کرده و زیر ضرب قرار داده است.

در کنار اعتراضات خیابانی اعتصابات سراسری دارد شکل میگیرد. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان برای هفته اول مهر ماه اعلام اعتصاب کرده و تاکید کرده است که اگر سرکوبگری ها ادامه یابد و حکومت به خواسته های مردم تمکین نکند برنامه های بعدی خود را در اعتراض به شرایط کنونی در همراهی با دانش آموزان و دانشجویان اعلام خواهد کرد. استارت اعتصابات دانشجویان نیز زده شده است. دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به سرکوبها و دستگیریهای گسترده فراخوان به اعتصاب داده اند و دانشجویان پیشرو اصفهان و جمع هایی از دانشجویان دانشگاه های خواجه نصیر، هنر، هنر سوره، خوارزمی، تهران و علامه طباطبایی، بوعلی سینا، چمران اهواز، از این فراخوان حمایت کرده و آموزش آنلاینی را تحریم کرده اند. بدین ترتیب اعتصاب دانشجویان دارد سراسری میشود.

در اعتراضات این هفته متاسفانه دهها نفر از تظاهر کنندگان با شلیک گلوله سرکوبگران جان باختند. مراسم گرامیداشت این عزیزان نیز به کانون های داغ تجمعات بزرگ مردمی و تظاهرات تبدیل شده است. روز گذشته در مراسم خاکسپاری جواد حیدری، از جانباختگان اعتراضات در قزوین خواهر وی بر مزار برادرش موهایش را قیچی کرد و مردم علیه سرکوبگران شعار دادند.

حزب کمونیست کارگری بر گسترش و تداوم اعتراضات، و دست زدن به اعتصابات سراسری و پیوستن بخش های مختلف کارگران و دیگر بخش های جامعه به اعتصابات تاکید میکند. یک دغدغه مهم مردم آزادی بازداشت شدگان است. با تجمعات در مقابل زندانها و با قدرت اعتراضات میتوان فشار آورد که همه بازداشت شدگان آزاد شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴مهر ۱۴۰۱، ۲۶سپتامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *