فراخوان به دانشجویان: وقت اعتصاب سراسری و تظاهرات سراسری است

اطلاعیه شماره ۷

جامعه شما را صدا میزند. دانشجویان یک رکن مهم اعتراض و بخش پیشرو و متشکلی در جامعه هستند و نقش فعالی در اعتراضات و تجمعات اعتراضی جاری دارند. اکنون با شروع سال تحصیلی قدم بسیار مهم و تعیین کننده ای میتوانند بردارند و آن دست زدن به اعتصاب سراسری و تجمعات سراسری است.

اعتصاب سراسری دانشجویان و تبدیل دانشگاهها به محل تجمع و تظاهرات مشوق سایر بخش های جامعه برای وارد شدن به اعتصاب خواهد بود و شعله های این خیزش را برافروخته تر خواهد کرد. اعتصاب سراسری دانشجویان بلافاصله به خیزش خیابانی روحیه تازه ای میدهد، سرکوبگران را وحشت زده و مستاصل میکند و جنبش سرنگونی را وارد مرحله تازه ای خواهد کرد.

بیدلیل نیست که جمهوری اسلامی در اولین روز سال تحصیلی کلاس های حضوری در تعدادی از دانشگاهها را یک تا دو هفته تعطیل اعلام کرد. حکومت با تعطیل تعدادی از دانشگاه ها وحشت خود را از حرکت دانشجویان اعتراف میکند. به خیال خود دست پیش گرفته اند تا جلو ابراز وجود دانشجویان و گسترش اعتصاب و تجمعات سراسری دانشجویان را بگیرند. اما عملا تعدادی از دانشگاهها را وارد اعتصاب کردند!‌ این تعطیلی دانشجویان را خانه نشین نخواهد کرد. تجمع های اعتراضی در سطح و جلوی دانشگاهها و در خیابانها پاسخ دانشجویان به این اقدام حکومت خواهد بود.

همین امروز در پاسخ به اقدام رژیم تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران اعلام کردند که در اعتراض به بازداشت دانشجویان، محاصره دانشگاه به وسیله نیروهای امنیتی و جایگزینی ناگهانی آموزش مجازی به جای آموزش حضوری، تا اطلاع بعدی از حضور در کلاس‌های درس خودداری می‌کنند. در این بیانیه استادان و دانشجویان دیگر را نیز به اعتصاب فراخوانده اند.

حزب کمونیست کارگری دانشجویان در سراسر کشور را به تعطیل کلاسها و اعتصاب سراسری و تجمعات و تظاهرات سراسری فرامیخواند. صدای آزادیخواهی دانشجو باید قدرتمندتر و رساتر از قبل در سراسر جامعه شنیده شود.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ مهر ۱۴۰۱، ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *