اطلاعیه خبری کمیته کردستان – شماره ۳: خروش مردم مبارز سنندج در همبستگی با مردم سقز

روز شنبه ۲۶ شهریور مردم مبارز شهر سنندج به خیابان آمدند و در حمایت از اعتراضات مردم سقز و ابراز انزجار نسبت به قتل مهسا امینی اقدام به تجمع و راهپیمایی کردند. نیروهای یگان ویژه به حالت آماده باش درآمدند. مردم سنندج با سردادن شعارهای، “مرگ بر خامنه ای”، “مرگ بر دیکتاتور”، ” مرگ بر جمهوری اسلامی” و “سقز تنها نیست سنندج پشتیبان آن است”، دست به راهپیمایی در سطح شهر زدند و بنر قاسم سلیمانی فرمانده سرکوبگر و جنایتکار حکومت را بزیر کشیدند.

مزدوران حکومت قصد دستگیری تنی چند از جوانان معترض را داشتند که با خشم و فریاد شرکت کنندگان “بی شرف ولش کن”، موفق به دستگیری آنان نشدند.

همبستگی و اتحاد مردم در شهرهای کردستان جلوه دیگری از حضور مردم خشمگین علیه جنایات نهادهای زن ستیز حکومت اسلامی را به نمایش گذاشت. جانباختن مهسا امینی اکنون دیگر تنها به حضور گسترده مردم سقز، سنندج، بوکان و حضور مردم دیگر شهرها در مراسم خاکسپاری مهسا امینی و تجمع مردم تهران خلاصه نشد. این جنایت مرزهای ایران را درنوردید و به موضوعی جهانی تبدیل شد.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری به مردم مبارز سنندج سرخ درود می فرستد و از مردم شهرهای کردستان می خواهد که متحد و یکپارچه در اعتصاب عمومی روز دوشنبه ۲۸ شهریور با تعطیل عمومی در تمامی سطوح کاری پاسخ کوبنده و محکمی به جلادان حاکم بر ایران بدهند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ شهریور ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *