اطلاعیه خبری کمیته کردستان- شماره ۲ گزارشی از مراسم خاکسپاری مهسا امینی و فضای اعتراضی در سقز

بنا به اخبار منتشر شده از سقز، هزاران نفر از مردم پیکر مهسا را بطرف آرامگاه او بدرقه و همراهی کردند. مردم زیادی از شهرهای سنندج، بوکان، مهاباد و دیگر شهرهای اطراف با اتومبیل هایشان که چندین کیلومتر تخمین زده می شد به مراسم آمده بودند. پس از خاکسپاری مهسا مردم با خشم و نفرت از حکومت به طرف فرمانداری این شهر حرکت کرده و با سر دادن شعارهای “مرگ بر خامنه ای”، “مرگ بر دیکتاتور”، ” مرگ بر جمهوری اسلامی”، بنرهای آویزان شده خامنه ای در سطح شهر را به آتش کشیدند و به طرف نیروهای یگان ویژه اقدام به سنگ پرانی کردند. نیروهای یگان ویژه با گسیل ماشین آبپاش و پرتاب گاز اشک آور به مردم حمله کردند، به سوی مردم تیراندازی کردند و تعدادی از مردم را با گلوله های ساچمه ای مجروح کردند. طبق گزارش رسیده ۱۳ نفر از معترضین که ۳ نفر آنان زیر سن ۱۸ سال هستند توسط نیروی سرکوب دستگیر شده اند.

سران و فرماندهان رژیم جنایتکار اسلامی به وحشت افتاده اند. قاتلان اسلامی موج خروشان هزاران نفره مردم از سقز و شهرهای دیگر در مراسم مهسا امینی را دیده اند. ابراز وجود قدرتمند، اجتماعی و هزاران نفره مردم مریوان را هم شاهد بودند و دریافته اند که از مریوان تا اصفهان، از آذربایجان تا خوزستان و به وسعت سراسر کشور در محاصره اعتراض مردم خشمگین قرار دارند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری به مردم سقز و به هزاران نفری که در این حرکت باشکوه شرکت کردند درود می فرستد. باید مطمئن بود که فراخوان اعتصاب عمومی روز ۲۸ شهریور در ادامه اعتراضات خیابانی مردم یک حرکت سیاسی و کوبنده علیه حاکمان اسلامی خواهد بود. اعتصاب عمومی روز دوشنبه را می توان و باید قدرتمندتر از دوره های قبل عملی کرد. باید به حکومت قتل و جنایت نشان داد که اعتراض و مبارزه مردم در همه جا به اشکال مختلف وارد مرحله جدیدی از تعرض علیه تمامی بی عدالتی ها، علیه تبعیض و نابرابری ها و علیه حکومت زن ستیز اسلامی شده است. اینها گوشه هایی از مبارزه مردم در مسیر سرنگونی حکومت نکبت اسلامی است.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

۲۶ شهریور ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *