fulad zagros1

اعتراض کارگران فولاد زاگرس ادامه دارد

fulad zagros1

پس از گذشت بیش از یکماه از اعتراضات کارگران اخراجی فولاد زاگرس و شکایت آنها از کارفرما به اداره کار شهرستان قروه، صبح روز چهارشنبه ٢٣ مرداد جلسه هیات تشخیص این اداره برای رسیدگی به شکایت برگزار شد و همزمان با تشکیل این جلسه کارگران اخراجی دست به تجمع در مقابل اداره کار شهرستان قروه زدند.
بنا بر گزارشهای منتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران، جلسه هیات تشخیص اداره کار شهرستان قروه با شرکت جعفر عظیم زاده عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران به عنوان نماینده کارگران با همراهی شش نفر از کارگران از یک سو و نماینده کارفرما از سوی دیگر و همچنین ناظرینی از اداره کار سنندج و نماینده های استان کردستان برگزار شد و شکایت کارگران اخراجی را مورد رسیدگی قرار داد و مقرر گردید رای این هیات بعدا صادر شود.
در این جلسه کارفرمای کارخانه فولاد پرداخت دستمزدهای معوقه را مشروط به باز پس گیری شکایت کارگران کرد و تنها وعده پرداخت یک ماه از حقوق معوقه کارگران را تعهد کرد. اما نمایندگان کارگران خواهان بازگشت به کار و پرداخت ۵ ماه دستمزد معوقه و دیگر معوقات خود شدند. بنا بر این گزارش، کارگران معترض فولاد زاگرس پس از پایان جلسه هیات تشخیص اداره کار شهرستان قروه و شنیدن گزارش نمایندگان خود از جلسه هیات تشخیص، به تجمع خود در مقابل این اداره پایان دادند و اعلام کردند برای پیگیری خواستهای خود که مورد بی توجهی مسئولان استانی قرار گرفته است بار دیگر عازم تهران خواهند شد.
اکنون یک ماه است که کارفرما، اداره کار و کمیسونهای ریز و درشت مجلس ضد کارگری اسلامی، کارگران فولاد زاگرس را سرمی دوانند. پرداخت دستمزدهای معوقه، بازگشت به کار و تامین دیگر خواستها و مطالبات کارگران باید سریعا پاسخ بگیرد. کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری همانگونه که در اطلاعیه های قبلی اعلام کرده است از اعتراضات و مبارزه کارگران فولاد زاگرس حمایت می کند، کارگران را به تشکیل هرروزه مجمع عمومی برای بحث و تصمیم مشترک و حضور فعال همسران کارگران در مجامع عمومی و تجمعات اعتراضی آنان فرامیخواند و از همه فعالین و تشکلهای کارگری می خواهد که از اعتراض برحق کارگران فولاد زاگرس حمایت کنند. با حمایت گسترده از اعتراض کارگران فولاد زاگرس، مفتخوران اسلامی را وادار به پاسخگویی به مطالبات کارگران فولاد کنیم.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
٢٥ مرداد ٩٢ ، ١٦ اوت ٢٠١٣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *