faqrofahsha

جرائم “منافی عفت” زنان

فرح صبری

faqrofahsha

تبعیض علیه زنان در جمهوری اسلامی ابعاد بسیار پیچچیده ای دارد و جایی از زندگی زنان نیست که سراسر بی عدالتی و تبعیض نباشد از جمله جرائم مربوط به زنانی که به زندان محکوم میشوند. در یک مقایسه ی آماری که غلامحسین اسماعیلی سر پاسدار سازمان زندانها در گفتگو با خبرگزاری فارس در باره ی جرائم زندانیان انجام داده است میگوید: “رتبه ی اول جرائم زنان و مردان مواد مخدر است” و ادامه میدهد: “درمورد زنان جرم دوم اعمال منافی عفت و جرم سوم سرقت است در حالیکه در مورد مردان سرقت جرم دوم است.”

جرائم منافی عفتی که دستگاه کثیف قضایی تعریف کرده است در مورد روابط مردان و زنان میباشد که در چهارچوب گندیده ی اسلامی گنجانده نشود و با عناوین قرون وسطایی مثل ازاله ی بکارت، روابط نامشروع، زنا و غیره مطرح میشود. و جالب این است که از دیدگاه متحجرین اسلامی در بیشتر موارد زنان مجرم عمل منافی عفت هستند و بی عفتی کرده اند و معلوم نیست طرف دیگر این بی عفتی چه کسی بوده است!
بر طبق آماری که اسماعیلی در باره ی جرائم اعلام میکند آمار زندانیان زن مربوط به جرائم مواد مخدر از کاهش یک درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است و در عوض آمار زندانیان زن که با جرم سرقت در زندانها به سر میبرند نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان اسماعیلی در رابطه با جمعیت کیفری زندان در مورد خشونت علیه زنان اظهار داشت: “فرد به اتهام خشونت علیه زنان محبوس نمیشود بلکه با عناوینی از جمله مزاحمت، اعمال منافی عفت و ایجاد ضرب و جرح و .. .محبوس میشود.”
یعنی هر جا که زنان جسارت به خرج میدهند وحق انسانی برای خودشان قائل شده اند و به انتخاب خود شریک جنسی شان را برمیگزینند و یا حتی خود لباسشان را انتخاب میکنند، در واقع بی عفتی کرده اند و مستوجب کیفر و زندان هستند اما هنگامیکه زنان زیادی در روابط ناخواسته و تحمیلی مورد خشونت قرار میگیرند، دیگر به دم و دستگاه منحوس جمهوری اسلامی ربطی ندارد و در این رابطه و به این جرم کسی به زندان نمی افتد. و با طرح تعاریف مالیخولیایی از مزاحمت و ضرب و جرح در واقع فضا را برای اعمال خشونت علیه زنان باز میگذارد.
طرح جرائم “منافی عفت” برای زنان در واقع اعلام جنگ جمهوری اسلامی علیه زنان است و وقتی از این نوع جرائم به عنوان دومین جرم زنانه یاد میشود بدان معنی است که زنان زیادی در این جنگ با حکومت ضد زن اسلامی در نبرد هستند.
البته جناب اسماعیلی مطمئنا از خشونت ها و آزارهای جنسی بیشمار که به زنان زندانی از مرحله دستگیری تا گذراندن دوره ی محکومیتشان روا داشته میشود با خبر است ولی این موارد از نظر او جرم محسوب نشده و بخش جدائی ناپذیر نظام اسلامی هستند. چنانکه از آمار زنانی که روزانه در زندانهای جمهوری اسلامی به مرگهای مشکوک کشته میشوند نیز چیزی نمی گوید.
پیداست زنانی که در جامعه ی تحت حکومت اسلامیان از هیچ حرمتی برخوردار نیستند وقتی به عنوان مجرم به زندان محکوم میشوند چه وضعیتی خواهند داشت. تعداد زیادی از زنانی که به عنوان مجرم عمرشان را در زندان میگذرانند در واقع قربانیان مناسبات خشن و ضد زن اسلامی هستند. قربانیانی که برای تامین معاش زندگیشان مجبور به فروش مواد مخدر و سرقت و جیب بری میشوند. بطوری که فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ میگوید: “سرقت و جیب بری بیشتر جرائم زنان را تشکیل میدهد.”
هر چند بررسی جرائم زنان نشان دهنده بی حقوقی زنان و وضعیت فاجعه بار آنان است اما جمهوری اسلامی وقیح تر از آن است که متوجه شود این آمار و ارقام در واقع برای سربازان امام زمان تف سر بالاست و افشا کننده ماهیت قوانین کثیف اسلامی است.
در جمهوری اسلامی زن بودن و نداشتن پشتوانه اقتصادی سرنوشت دیگری جز فروشندگی مواد مخدر و سرقت و تن فروشی نخواهد داشت و این کلافی در هم تنیده میباشد.
زن جوانی که برای تامین مایحتاج اولیه ی زندگیش مجبور به فروش مواد مخدر میشود و به زندان میافتد یک قربانیست و وقتی بعد از آزادی از زندان برای ادامه ی زندگی وادار به تن فروشی میشود باز هم قربانی است. دختر پانزده ساله ای که به دلیل داشتن رابطه با پسر همسایه و با اصطلاح “بی آبرو” شدن در روستا به یک فروشنده مواد مخدر فروخته میشود قربانی است و زمانی که با مقدار زیادی مواد مخدر دستگیر و به اعدام محکوم میشود، باز هم قربانی است. مجرمان واقعی سردمداران جمهوری اسلامی هستند که با به تحمیل فقر و بیحقوقی به زنان آنها را از داشتن یک زندگی انسانی محروم کرده اند.
زندگی تک تک زنانی که قربانی مناسبات ضد زن اسلامی شده اند نه تنها کیفرخواست ما علیه جمهوری اسلامی است و خواست پاک شدن این لکه کثیف از کره زمین است، بلکه بیان کننده ی ویژگیهای دنیایی است که دیگرهیچ انسانی به دلیل جنسیتش تحت ستم نباشد و همه ی انسانها از یک زندگی شاد و مرفه برخوردار باشند.
زنده باد یرابری زن و مرد
زنده باد یک دنیای بهتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *